Vengeful Spirit

Da wiki Dota 2 Wiki
Globeicon.png

Vengeful Spirit
Vengeful Spirit icon.png
19 + 2,9
27 + 3,3
13 + 1,75
Nível Base 1 15 25
Vida 200 542 1 262 1 784
Mana 75 231 519 735
Amp. regen. m. 0% 23,4% 67,5% 99%
Armadura 0 5,4 14,64 21,24
Dano 12‒20 39‒47 85‒93 118‒126
Regen. v. base 1,5
Regen. m. base 0,9
Taxa de rotação 0,6
Alcance de visão 1800/800
Alcance de ataque 400
Velocidade de projétil 1500
Tempo base de ataque 1,7
Resistência mágica 25%
Tamanho da colisão 24
Pernas
Tipo de gib Etérea

Shendelzare, a Vengeful Spirit é um herói de Agilidade, de longo alcance, que é excelente emboscando, desativando e caçando vítimas. Ela é um dos suportes mais completos no jogo, possuindo um conjunto de habilidades que a permite se matar para sua equipe durante emboscadas e lutas entre equipes, fortalecer sua equipe, enfraquecer o inimigo em grandes escalas e salvar aliados de morte certa se forem pegos pelo inimigo.

Effective at all stages of the game, Vengeful Spirit is typically seen roaming the battlefield, searching for targets to prey on. She possesses a strong targeted stun in Míssil Mágico and an armor reduction debuff in Onda Aterrorizante, making her a strong partner in a gank. Motivated by her lust for revenge, Aura da Vingança boosts the attack damage of all nearby allies, making Shendel an invaluable ally to teams with strong physical damage output and turning her into a potential semi-carregador. If Shendelzare dies, her death will not be in vain, as her killer will be afflicted with a debuff that reduces their attack damage as well as their allies', ensuring that her presence is felt even after being killed. Her ultimate Troca das Profundezas immediately swaps Vengeful Spirit's position with another hero, ally or enemy, allowing her to displace a key enemy hero for easy elimination, or save an ally in distress at the potential cost of her own life. Vengeful Spirit's skill set and low reliance on farm allows her to be played with great recklessness, as even her death can be integral towards guiding her team to victory. Shendelzare requires very selfless and skilled play to operate well, and relies on the competence of teammates as much as herself.

Biografia[editar]

Vengeful Spirit Shendelzare, a Vengeful Spirit
Reproduzir "I will slake my thirst for revenge."
Até o Skywrath mais satisfeito é uma criatura mal-humorada, naturalmente propensa a procurar vingança pelo mais pequeno insulto. Mas Vengeful Spirit é a essência da vingança. Outrora uma orgulhosa e selvagem descendente dos Skywrath, Shendelzare estava em primeiro na sucessão ao trono do Ninho Espectral até que a traição da sua irmã roubou o que lhe pertencia desde nascença. Presa nas armadilhas de um assassino, Shendelzare libertou-se mas ao custo das suas asas, coxeando em humilhação extrema: a pé. Com as suas asas quebradas, ela sabia que os Skywrath nunca a iriam aceitar como monarca; e no poleiro mais alto do Ninho, inacessível exceto por meios aéreos, a sua irmã era intocável. Sem vontade de viver como uma aleijada, incapaz de voar, e desejando vingança acima de qualquer poder terreno, a princesa caída fez um acordo com a deusa Scree'auk: Ela entregou o seu corpo arruinado em troca de uma forma imortal de energia espiritual, impulsionada pela vingança, capaz de causar grandes danos no plano material. Ela poderá passar a eternidade sem voar, mas ela terá a sua vingança.

Habilidades[editar]

Míssil Mágico
Magic Missile icon.png
Habilidade
Unidade-alvo
Afeta
Inimigos
Em inglês: Magic Missile
Dispara um míssil mágico em uma unidade inimiga, atordoando-a e causando dano.
Animação de uso: 0.3+0.5
Alcance de uso: 500
Dano: 100/175/250/325 (Talento 200/275/350/425)
Duração do atordoamento: 1.2/1.4/1.6/1.8
Cooldown symbol.png 10 (Talento 5)
Mana symbol.png 110/120/130/140
Ignora parcialmente imunidade a magias. Cannot target or affect spell immune units.
(Talento Can target and affect spell immune units.)
Bloqueado pela Esfera de Linken. Bloqueado após impacto.
Modificadores
Efeito negativo Atordoamento: dissipável com dissipadores fortes.
O míssil mágico, técnica simples dos Skywraths, é a ferramenta primária de vingança da Shendel.

Observações:

  • O projetil percorre em uma velocidade de 1.250.

Onda Aterrorizante
Wave of Terror icon.png
Habilidade
Ponto-alvo
Afeta
Inimigos
Em inglês: Wave of Terror
Solta um grito malévolo, enfraquecendo a armadura de inimigos e fornecendo visão do caminho percorrido pelo mesmo.
Animação de uso: 0.3+0.5
Alcance de uso: 1400
Wave Travel Distance: 1400
Effect Radius: 300
Dano: 45/70/95/120
Redução de armadura: 3/4/5/6
Duração: 15
Cooldown symbol.png 10
Mana symbol.png 25/30/35/40
Modificadores
Efeito negativo Onda Aterrorizante: dissipável com qualquer dissipador.
A voz assombrosa de Shendel indica a aproximação da sua vingança.

Observações:

  • The wave travels at a speed of 2000.
  • Can hit units up to 1700 range away (1400 travel distance + 300 radius).
  • The wave provides 500 radius flying vision as it travels. The vision lasts for 3 seconds.
  • The 3 second lasting vision starts 100 range away from Vengeful Spirit.
  • So the vision reaches for up to 2000 range away (100 range starting distance + 1400 travel distance + 500 vision radius).

Aura da Vingança
Usável parcialmente pelas ilusões. Disabled by Break. Ignora imunidade a magias.
E
D
Vengeance Aura icon.png
Habilidade
Aura
Afeta
Aliados / Inimigos
Em inglês: Vengeance Aura
Vengeful Spirit's presence increases the physical damage of nearby friendly units. If Vengeful Spirit is slain, her killer will be possessed with a negative Vengeance Aura, reducing the damage of her killer and its nearby allies until Vengeful Spirit revives.
Raio: 900
Attack Damage Bonus: 12%/20%/28%/36% (Talento 32%/40%/48%/56%)
Death Attack Damage Reduction: 12%/20%/28%/36% (Talento 32%/40%/48%/56%)
Usável parcialmente pelas ilusões. Illusions carry the positive aura, but can not make use of the bonus damage. Illusions cannot inflict enemies with the negative aura. Illusions do not carry the negative aura.
Modificadores
Efeito positivo Command Aura Effect: não é dissipável.
Efeito negativo Command Negative Aura: não é dissipável.
Efeito negativo Command Negative Aura Effect: não é dissipável.
Although they may not share her undying passion for revenge, allies do draw on her fanaticism in combat.

Observações:

  • Only increases base damage and that given by the primary attribute of the affected units. Raw bonus damage is not increased.
  • The same goes for the negative aura. Only decreases base damage and that given by the primary attribute.
  • The aura's buff and the negative aura's debuff linger for 0.5 seconds.
  • When Vengeful Spirit dies to an enemy player, the player's hero will be afflicted with the negative Aura da Vingança.
  • Despite the visual effect, when dying to enemy ilusões or summons, the hero of the owner gets the aura instead.
  • Allies denying Vengeful Spirit do not get the negative aura.

Troca das Profundezas
Nether Swap icon.png
Habilidade
Unidade-alvo
(Upgradable by Aghanim's Scepter. Passiva)
Afeta
Heróis
(Upgradable by Aghanim's Scepter. Unidades)
Em inglês: Nether Swap
Troca instantaneamente de posição com um herói-alvo, seja aliado ou inimigo, interrompendo qualquer habilidade canalizada.
Animação de uso: 0.3+0.5
Alcance de uso: 700/950/1200
Number of Illusions on Death: 0 (Upgradable by Aghanim's Scepter. 1)
Illusion Damage Dealt: 0 (Upgradable by Aghanim's Scepter. 50%)
Illusion Damage Taken: 0 (Upgradable by Aghanim's Scepter. 150%)
Cooldown symbol.png 45 (Upgradable by Aghanim's Scepter. 10)
Mana symbol.png 100/150/200
Upgradable by Aghanim's Scepter. Decreases cooldown, and allows swapping of non-hero units and causes Vengeful Spirit to spawn a Vengeance Illusion when she dies. Vengeance illusions last until she revives, deal 50% damage, and is able to use all of your abilities (but not items).
Disabled by Break. Break prevents the Vengeance illusion from spawning.
Não pode ser usada pelas ilusões. Illusions of Vengeful Spirit do not spawn a Vengeance illusion on their deaths.
O martírio é um pequeno preço a se pagar pela vingança.

Observações:

  • Interrupts channeling spells on the target, enemies and allies alike.
  • If Vengeful Spirit swaps a unit onto an unpathable ledge, that unit gains free pathing for 5 seconds.
  • Destroys trees within 300 radius around Vengeful Spirit e o alvo da Troca das Profundezas.
  • The Vengeance illusion which spawns on death when upgraded is bound to Troca das Profundezas, meaning if it is not learned at least once, no illusion spawns.
    • The illusion spawns right next to Vengeful Spirit's death location, has full mana and health and all abilities off cooldown, regardless of their status on Vengeful Spirit.
    • The illusion does not get a set duration upon spawning. It will disappear once Vengeful Spirit respawns. It also spawns even when having Aegis of the Immortal icon.png Égide do Imortal.
    • Since it is an illusion, the enemies get no bounty from killing it. It also is affected by any ability which instantly kills illusions, like hex.
    • The created illusion is visually distinguishable from the real Vengeful Spirit for the enemies.
O valor fornecido, "* Interrupts channeling spells on the target, enemies and allies alike.
    • The created illusion is visually distinguishable from the real Vengeful Spirit for the enemies.", contém marcadores do analisador sintático e não pode ser suficientemente analisado.

Talentos[editar]

Talentos do herói
 Míssil Mágico ignora imunidade a magias25+400 de dano para  Míssil Mágico
+15% de dano para  Aura da Vingança20-5s de intervalo entre usos para  Míssil Mágico
-6s de intervalo entre usos para  Onda Aterrorizante15+15 de Agility attribute symbol.png Agilidade
-1 de armadura para  Onda Aterrorizante10+15% de resistência mágica
Observações:
  • O talento de resistência mágica acumula multiplicativamente com outras fontes de resistência mágica.
  • O talento de resistência mágica aumenta a resistência mágica de Vengeful Spirit para 36,25%.

Vengeful Spirit/Guia

Jogabilidade[editar]

Funções: Suporte Suporte Iniciador Iniciador Desativador Desativador Bombardeador Bombardeador Escapista Escapista
Complexidade: ★☆☆
Estilo de jogo: Robbed of her wings and rightful place in the Ghastly Eyrie, Shendelzare appealed to the goddess Scree'auk to grant her the dark energies that would complete her vengeance. The fallen princess heralds her arrival with a Wave of Terror, unnerving foes close enough to hear her anguished cry. Like her airborne brethren, the Vengeful Spirit makes liberal use of Magic Missile, a simple Skywrath spell for stunning adversaries. Seeking martyrdom, Shendelzare instantly Nether Swaps with a hero of her choosing, gladly sacrificing herself as she trades positions with a besieged ally, or a fleeing enemy. The worthy who fight alongside Shendelzare are emboldened by her Vengeance Aura, a fanaticism that intensifies their blows and persists even beyond her death.

Áudio[editar]

Histórico[editar]

Equipamento[editar]

Curiosidades[editar]

  • Míssil Mágico é a primeira magia ofensiva disponível para as classes que usam magias arcanas na famosa série de RPG, Dungeons & Dragons.
  • As aparências anteriores de Vengeful Spirit, sua máscara era semelhante ao ícone da habilidade Aura da Vingança.
  • O nome divertida da Vengeful Spirit, "820", é uma homenagem para o ex-jogador profissional 820.
  • In DotA1, she was the sister of Mortred, the Phantom Assassin minimap icon.png Phantom Assassin, and her name was Shendelzare Silkwood. In Dota 2, her lore was changed so that she became affiliated with the Skywrath, thus switching her affiliations to Dragonus, the Skywrath Mage minimap icon.png Skywrath Mage.
  • Na transição para Dota 2, o nome da sua aura foi mudado de Aura do Comando para Aura da Vingança.

Galeria[editar]

Promotional Content