Varinha Mágica

Da wiki Dota 2 Wiki
Globeicon.png

Item   Atualizações  
Varinha Mágica
B
Magic Wand icon.png
Uma simples vara usada para canalizar energias mágicas, é favorecida tanto por magos aprendizes como por grandes bruxos.
Custo
465
Categoria
Comuns
Ativo Carga Energética
Bônus +4 de Força
+4 de Agilidade
+4 de Inteligência
Desmontável? No
Alerta aliados? No
Receita
Varinha Mágica (465)Components4.png
Graveto Mágico (200)
Galho de Ferro (50)
Galho de Ferro (50)
Tiara (165)
  • “Erro de expressão: Falta operando para +” não é um número.
  • ".67" não pode ser atribuído a um tipo de número declarado com o valor 0.

A Varinha Mágica é um item comprável na loja da base, na categoria comuns.

Informações adicionais[editar]

Habilidades[editar]

Carga Energética
Habilidade
Sem alvo
Afeta
A si mesmo
Recupera instantaneamente vida e mana baseado no número de cargas armazenadas. Ganha uma carga (até um máximo de 17) sempre que um herói inimigo próximo e visível usa uma habilidade.
Raio: 1200
Cargas por magia usada: 1
Máximo de cargas: 17
Vida/Mana por carga: 15
Cooldown symbol.png 13

Observações:

  • Interrupts the user's channeling spells upon cast.
  • Gains 1 charge whenever a visible enemy unit, including neutral creeps, uses an ability within the radius.
  • Can restore up to 255 health and mana when having the maximum amount of charges.
  • When having multiple Magic Wands or Magic Sticks in the inventory, the oldest one gains charges first. If it is full, the second oldest one starts to gain charges.
  • Upon upgrading a Magic Stick into a Magic Wand, all its current charges are carried over.

Heróis recomendados[editar]

Dicas[editar]

  • Magic Wand allows you to get a quick burst of healing in dire situations, or to use one last ability in a fight. Even during the midgame, when the boost is less noticeable, a Magic Wand can still save your life if you are in danger.
  • The Magic Wand makes an excellent item against heroes that spam abilities while in the lane, as the charges can help to mitigate damage you take, or to cast more of your own abilities. It is very versatile, and never a bad item to have.
  • In addition, the Iron Branch icon.png Galho de Ferroes needed to build the Magic Wand are common to buy early on in the game, giving a suitable route of making a cost effective build, and emptying up the inventory space without having to sell items.

Galeria[editar]