Tomo do Conhecimento

Da wiki Dota 2 Wiki
Globeicon.png

Item

Tomo do Conhecimento
B
Tome of Knowledge icon.png
Aquilo que transforma a fera em um homem, e um homem em um deus.
Em inglês: Tome of Knowledge
Custo
150
Categoria
Consumíveis
Ativo Esclarecimento
Desmontável? Não
Alerta aliados? Não
Receita
Tomo do Conhecimento (150)

Tomo do Conhecimento é um item comprável na loja da base, na categoria consumíveis.

Informações adicionais[editar]

  • Está disponível para comprar aos 10 minutos.
  • Tomo do Conhecimento é limitado a um estoque de 3 na loja. Demora 10 minutos para um tomo ser reabastecido no estoque.
  • Acumula-se no inventário, não há limites de acúmulo. O preço de vender se adapta com o número de tomos no acúmulo.
  • Tomo do Conhecimento é completamente compartilhável.

Habilidade[editar]

Esclarecimento
Habilidade
Sem alvo
Afeta
A si
Em inglês: Enlighten
Fornece 500 de experiência + 135 por tomo consumido pela sua equipe.
Experiência base fornecida: 500
Experiência adicional por tomo utilizado: 135
Cooldown: 0

Observações:

  • The first Tome used only grants the 500 base experience. Each subsequent Tome used by that team grants 135 more exp than the previous Tome.
    • This growth effect has no upper limit, so the exp bonus keeps growing bigger and bigger with each Tome of Knowledge consumed by that team.
  • Pode ser usado quando já está no nível máximo, desperdiçando o item.

Dicas[editar]

  • As it is cheap and grants a fair amount of experience in exchange for those coins, it is advisable to buy it whenever available.
  • The higher the level of the hero is, the more experience is required to level up. So it can be better to use it on a low level teammate as they get higher use (more stats and skill points) out of it or for reaching crucial levels fast.
  • Ideally, a team could choose to have their carries use this item to speed up their growth. On the other hand, the supports could be chosen who may need just a little boost to keep up with the rest of team as they purchase wards and other support items.
  • Use the Tome of Knowledge to achieve crucial levels, such as level 6/12/18 to unlock important ultimate abilities or 10/15/20/25 to unlock talents for the next teamfight.

Galeria[editar]