AegisOfChampions.png
Entre no nosso discord.

Storm Spirit

Da wiki Dota 2 Wiki
Globeicon.png

Storm Spirit
Storm Spirit icon.png
21 + 2
22 + 1,5
23 + 3,9
Nível Base 1 15 25
Vida 200 620 1 180 1 580
Regen. de vida 0 2,1 4,9 6,9
Resis. mágica 25% 26,26% 27,94% 29,14%
Mana 75 351 999 1 467
Regen. de mana 0 1,15 3,88 5,83
Armadura 2 5,52 8,88 11,28
Dano 26‒36 49‒59 103‒113 142‒152
Velocidade de ataque 100
Taxa de rotação 0,8
Alcance de visão 1800/800
Alcance de ataque 480
Velocidade de projétil 1100
Tempo base de ataque 1,7
Tamanho de colisão 24
Pernas
Tipo de gib Elétrico

Raijin Thunderkeg, o Storm Spirit, é um herói de Inteligência que ataca a longo alcance.

Biografia[editar]

Storm Spirit minimap icon.png Raijin Thunderkeg, o Storm Spirit
▶️ "Everyone complains about the weather...well, I'm doing something about it!"
O Storm Spirit é literalmente uma força da natureza – o poder selvagem do vento e do clima, engarrafado em forma humana. E que tempestuosa, jovial e irrepreensível forma! Tão alegre como um tio favorito, ele injeta cada cena com energia crepitante. Mas não foi sempre assim; houve tragédia na sua criação. Há muitas gerações, nos planos além das Montanhas da Lamentação, um bom povo estava morrendo de sede e de fome. Um simples elementista, de nome Thunderkeg, usou um feitiço proibido para invocar o espírito da tempestade, clamando por chuva. Furioso com a presunção deste mortal, a Tempestade Celeste, conhecida como Raijin, devastou a terra, limpando-a com ventos e inundações. Thunderkeg não estava à altura do Celestial – pelo menos até conjurar um feitiço suicida que forjou os seus destinos num só: ele capturou Celeste no seu próprio corpo. Presos juntos, o ilimitado bom humor de Thunderkeg fundido com a energia enlouquecida de Raijin criaram o jovem Raijin Thunderkeg, um Celestial que caminha pelo mundo em forma física.

Habilidades[editar]

Resquício Estático
Static Remnant icon.png
Habilidade
Sem alvo
Afeta
Inimigos
Em inglês: Static Remnant
Cria uma imagem explosivamente carregada do Storm Spirit que dura 12 segundos e detonará, causando dano, se uma unidade inimiga se aproximar dela.
Animação de uso: 0+1,1
Raio de ativação: 235
Raio do dano: 260
Atraso de ativação: 1
Dano: 120/175/230/285 (Talento 200/255/310/365)
Duração do resquício: 12
Cooldown: 3,5
Mana: 70/80/90/100
Ignora parcialmente imunidade a magias. Procs on spell immune enemies. Does not attempt to damage spell immune enemies.
A dualidade de Raijin Thunderkeg permite que ele se admire de uma forma chocante.

Observações:

  • Static Remnant interrupts Storm Spirit's channeling spells upon cast.
  • After a remnant is placed, it takes 1 second for it to be able to explode and deal damage.
  • When a remnant expires, it still explodes and deals damage around it.
  • Remnant can be triggered by invisible units and deal damage to them.
  • The remnants are visible on the minimap with the same color as Radiant/Dire units, not the color of the player.
  • Remnants provide 500 range flying vision at their location for their duration or until detonating.

Vórtice Elétrico
Electric Vortex icon.png
Habilidade
Unidade-alvo
(Aprimorável pelo Cetro de Aghanim. Sem alvo)
Afeta
Inimigos / Em si mesmo
Em inglês: Electric Vortex
Um vórtice que puxa uma unidade inimiga para o local do Storm Spirit.
Animação de uso: 0,3+0,77
Alcance de uso: 300 (Aprimorável pelo Cetro de Aghanim. 0)
Raio: 0 (Aprimorável pelo Cetro de Aghanim. 475)
Duração do puxão: 1,4/1,8/2,2/2,6 (Talento 1,9/2,3/2,7/3,1)
Distância do puxão: 180/220/260/300
Cooldown: 21/20/19/18
Mana: 85
Aghanim's upgrade: O Vórtice Elétrico afeta todos os inimigos ao redor do usuário.
Ignora imunidade a magias. Cannot be cast on spell immune enemies. Effect persists if debuff was placed before spell immunity and when not dispelled.
Bloqueado parcialmente pela Esfera de Linken. Not blocked when upgraded.
Modificadores
Efeito negativo Electric Vortex Pull: dissipável com dissipação poderosa.
A energia tempestuosa e violenta de Raijin frequentemente atrai outros em uma situação eletrizante.

Observações:

  • Electric Vortex pulls affected units at a speed of Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido.
  • If the affected unit gets affected by another source of horrizontal forced movement, it stops pulling, and continues as soon as the other source expires.
    • This means, unlike other forced movement effects, Electric Vortex is not canceled by them, but temporarily stopped instead.
  • If the target gets moved more than 1200 range away from the original cast location, the link breaks immediately.
  • Multiple casts on the same target refresh the pull duration and the self-slow duration but do not update the pull

Sobrecarga
Overload icon.png
Habilidade
Passiva
Afeta
Inimigos
Em inglês: Overload
Uma carga elétrica é criada ao lançar uma magia, que é liberada em uma explosão no seu próximo ataque, causando dano e retardando inimigos próximos.
Raio: 300
Dano: 40/60/80/100 (Talento 70/90/110/130)
Retardo de movimento: 80%
Retardo de ataque: 80
Duração dos retardos: 0,6
Ignora parcialmente imunidade a magias. Procs and applies area effect when attacking spell immune enemies. Does not slow and does not attempt to damage spell immune enemies. Slow persists if debuff was placed before spell immunity and when not dispelled.
(Talento fully affects spell immune enemies.)
Disabled by Break. Prevents gaining a new charge. An already existing charge still fully works.
Modificadores
Efeito positivo Overload: dissipável com qualquer dissipação.
Efeito negativo Overload Debuff: dissipável com qualquer dissipação.
Pow! Zip! Zap!

Observações:

  • Using items does not trigger Overload.
  • The slow and damage are applied to all enemy units within the radius around the attacked target.
  • On the primary target, the attack first applies the debuff, then its own damage.
    • On secondary targets, it first applies the damage, then the debuff.
  • The charge is released upon successfully hitting a target. If the attack misses or is disjointed, nothing happens.
  • Each attack checks for the buff on Storm Spirit upon successfully hitting the target. If the buff is present, the charge is released.
    • This means when Storm Spirit gains the buff while an attack projectile is flying, that attack still releases the charge when it hits.
  • Attacking buildings or allies does not release the charge, however attacking wards does.

Bola de Relâmpago
Ball Lightning icon.png
Habilidade
Ponto-alvo
Afeta
A si / Inimigos
Em inglês: Ball Lightning
O Storm Spirit transforma-se em eletricidade volátil, atravessando o campo de batalha até que o seu mana acabe ou ele chegue ao seu destino. O custo de mana para ativação é de 30+8% da reserva total de mana e o custo por 100 unidades percorridas é de 12+0,7% da reserva total de mana. O dano é calculado em dano por 100 unidades percorridas.
Animação de uso: 0,3+0
Alcance de uso: Global
Raio do dano: 200
Velocidade: 1250/1875/2500
Dano por 100 unidades percorridas: 8/12/16
Distancia entre uso automtico de Resquício Estático: 0 (Talento 500)
Mana por 100 unidades percorridas: 12
Mana máxima como custo por 100 unidades: 0,7%
Cooldown: 0
Mana: 30 + 8% do mana máximo
Modificadores
Efeito positivo Ball Lightning: não é dissipável.
A Tempestade está chegando.

Observações:

  • Ball Lightning disjoints projectiles upon cast.
  • Storm Spirit can turn, cast spells, use items and attack during Ball Lightning.
  • Recasting Ball Lightning during Ball Lightning has no effect, but is still registered as cast, proccing on-cast effects (the activation mana cost gets refunded).
  • If Storm Spirit runs out of mana while traveling, he stops immediately.
  • Ball Lightning destroys trees within 100 radius of Storm Spirit while traveling.
  • Provides 400 radius flying vision around Storm Spirit during Ball Lightning.
  • Drains Storm Spirit's mana after every 100 range traveled, resulting in Erro Lua: Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido, second intervals.
  • The spell's tooltip mana cost shows the current initial mana cost of the spell based on Storm Spirit's current maximum mana pool.
  • The damage of Ball Lightning works identical to shockwave-based spells (like e.g. Magnus'  Onda de Choque), with Storm Spirit acting as the projectile.
    • This means it applies its damage instantly on enemies getting within range, and an enemy can only be damaged once per cast.
    • Unlike a regular shockwave spell, Ball Lightning's damage increases based on how far the projectile (Storm Spirit) has traveled.
    • The damage increases by {{#show:#Bola de Relâmpago|?value4#}} per 100 units, so for the first 99 units, it deals 0 damage within its entire radius.
    • This means if Storm Spirit zips up to 99 range directly towards an enemy, it does not get damaged when within Erro Lua: Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido. range of the starting location (99 distance + damage radius).
  • This is how much damage Ball Lightning can deal around Storm Spirit at certain travel distances (before reductions):
    • 500 Distance: Erro Lua: Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido. damage (Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido + Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido% of max mana)
  • When the talent is chosen, a  Resquício Estático is automatically dropped every {{#show:#Bola de Relâmpago|?value5 tal#}} range Storm Spirit travels.
    • These remnants do not cost any mana and do not prevent Storm Spirit from manually casting Static Remnant during Ball Lightning.

Talentos[editar]

Talentos do herói
 Resquício a cada 500 unidades de  Bola de Relâmpago25 Sobrecarga ignora imunidade
+30 de velocidade de ataque20+0,5s de duração para  Vórtice Elétrico
+400 de vida15+80 de dano para  Resquício Estático
+3 de regeneração de mana10+30 de dano para  Sobrecarga
Observações:

Itens iniciais:

Começo da partida:

Meio da partida:

Minutos finais:

Itens situacionais:

Jogabilidade[editar]

Funções: Carregador Carregador Escapista Escapista Bombardeador Bombardeador Iniciador Iniciador Desativador Desativador
Complexidade: ★★☆
Estilo de jogo: In a final act of desperation, the elementalist Thunderkeg cast a suicidal spell that merged his being with the Storm Celestial. From this fusion, the Storm Spirit was born. Now known by his combined name, Raijin Thunderkeg leaves behind crackling images of himself, boastful poses that shock foes as he pulls them into his Electric Vortex. Every ability Overloads him with energy, which he gleefully discharges on the next unfortunate target. Like a jolly weatherman, Raijin forecasts victory with a boisterous laugh. The Storm Spirit flashes across the land in the form of Ball Lightning, zaps his enemies senseless, and zips away before any can hope to catch him.

Áudio[editar]

Histórico[editar]

Equipamento[editar]

Curiosidades[editar]

  • Storm Spirit, like Brewmaster minimap icon.png Brewmaster, Earth Spirit minimap icon.png Earth Spirit and Ember Spirit minimap icon.png Ember Spirit, was a Pandaren in DotA. He was re-skinned to avoid copyright issues with Blizzard, since Pandaren are a race of in the Warcraft Universe.
  • The line ▶️ I'll spirit you away!, as well as him muttering Spirit... Away... when he dies may be a reference to the film Spirited Away.
  • Storm Spirit's speech is very similar to Ninjor, a character from the Power Rangers franchise, whose voice acting is largely based on the character Dudley Do-Right, from the Dudley Do-Right Show.
  • Eul's Scepter of Divinity icon.png Cetro Divino de Eul has an equivalent in Heroes of Newerth called "Stormspirit".

Galeria[editar]