Receptáculo Espiritual

Da wiki Dota 2 Wiki
Globeicon.png

Item

Receptáculo Espiritual
Spirit Vessel icon.png
Forjado por um deus para aprisionar a alma de outro.
Custo
2975 (750)
Categoria
Suporte
Ativo Libertação da Alma
Adicional +2 de Força
+2 de Agilidade
+2 de Inteligência
+250 de vida
+2 de armadura
+1 de regeneração de mana
+30 de velocidade de movimento
Desmontável? Não
Alerta aliados? Não
Receita
Receptáculo Espiritual (2975)Components4.png
Urna das Sombras (875)
Amplificador de Vitalidade (1100)
Fita Eólica (250)
Receita (750)
".6" não pode ser atribuído a um tipo de número declarado com o valor 4.

O Receptáculo Espiritual é um item comprável na loja da base, na categoria suportes. No entanto, requer um item da loja secreta ou loja secundária para ser completado.

Informações adicionais[editar]

Habilidades[editar]

Libertação da Alma
Quando usado em um herói inimigo, reduz 4,5% da vida atual por segundo, além de reduzir a regeneração de vida e cura em 70%. Causa 20 de dano por segundo.

Quando usado em um herói aliado, aumenta 1% da vida atual por segundo, além de aumentar a regeneração de vida e cura em 20%. Fornece 35 de vida por segundo.

Dura 8 segundos.

Ganha cargas toda vez que um herói inimigo morrer dentro de 1400 unidades. Apenas o Receptáculo mais próximo do inimigo que morreu ganhará uma carga.
Alcance de uso: 950
Charge Gain Radius: 1400
Ally Health Regen Bonus: 35
Ally Current Health as Heal per Second: 1%
Ally Heal Amplification: 20%
Enemy Damage per Second: 20
Enemy Current Health as Damage per Second: 4,5%
Enemy Heal Reduction: 70%
Duração: 8
Cooldown symbol.png 7
Ignora parcialmente imunidade a magias. Can be cast on spell immune allies.
Cannot be cast on spell immune enemies. Attempts to damage if debuff was placed before spell immunity and when not dispelled.
Modificadores
Efeito positivo Spirit Vessel Heal: dissipável com qualquer dissipador.
Efeito negativo Spirit Vessel Damage: dissipável com qualquer dissipador.

Observações:

  • Double clicking the item uses it on self.
  • Successive casts on the same target do not stack, but refresh the duration instead.
    • The buff and debuff are independent and stack with each other, although the heal gets canceled as soon as the damage ticks.
    • Spirit Vessel's heal does not stack with that of Urn of Shadows. Neither do their damage debuffs stack.
    • Spirit Vessel overrides the heal buff and damage debuff of Urn of Shadows, but the urn cannot override the vessel's modifiers.
    • When attempting to do so, Urn of Shadows only goes on cooldown, without losing charges.
  • Restores health in the form of health regeneration, so it heals for 3.5 health in 0.1 second intervals, which is 35 health per second.
    • The current health based health gain happens in 1 second intervals. It is not registered as a heal and bypasses everything, except for Erro Lua em Módulo:Ability_ID na linha 44: Could not find Cargo data for "Ice Blast"..
    • Can heal a total of 280 + 8.29% of current health on the target ally (assuming no amplifications or reductions).
  • Deals 20 + 4,5% of current health as damage in 1 second intervals, starting 1 second after cast, resulting in 8 damage instances.
    • The flat damage is calculated first (after all reductions), followed by the damage based on current health.
    • Can deal a total of 160 + Erro de expressão: Carácter de pontuação "," não reconhecido% of current health as damage to the target enemy (before reductions).
  • The heal amplification and reduction apply to health regeneration as well.
  • Damage greater than 0 from any player (including allies and self) or Roshan icon.png Roshan dispels the healing effect.
    • Does not get dispelled by damage flagged as HP Removal.
  • Shares cooldown with [[|20px|link=Urn of Shadows]] [[Urn of Shadows|]].
  • When having multiple Spirit Vessels, the one in the higher inventory slot gains charges.
    • Slot priority order: Top left, top middle, top right, bottom left, bottom middle, bottom right.
    • Cannot gain charges while inside the backpack. The item must be in one of the 6 slots to gain charges.
    • When having no charges left, the vessel gains 2 charges from the next enemy hero's death, instead of 1.
    • When there are multiple Spirit Vessels in the team, the hero who is closest to the dying enemy gets charges.
    • Spirit Vessels and Urns of Shadows are treated equally. When having both, the one in the higher inventory slot gets charges.
  • Upon upgrading an Urn of Shadows into a Spirit Vessel, all its current charges are carried over.

Heróis recomendados[editar]

Ancient Apparition icon.png
Ancient Apparition
  • Ancient Apparition can buy Spirit Vessel to combine with Erro Lua em Módulo:Ability_ID na linha 44: Could not find Cargo data for "Ice Blast". making target close to shatter threshold.
Io icon.png
Io
  • Erro Lua em Módulo:Ability_ID na linha 44: Could not find Cargo data for "Tether". increases healing effect for both Io and tethered ally making Spirit Vessel core item for him.
Oracle icon.png
Oracle
  • Oracle can use Spirit Vessel both defensively and offensively as it synergies perfectly with Erro Lua em Módulo:Ability_ID na linha 44: Could not find Cargo data for "Purifying Flames"..
  • Due to Erro Lua em Módulo:Ability_ID na linha 44: Could not find Cargo data for "False Promise". double heal Spirit Vessel can restore over 700+20% of target's health (even without Oracle's heal and target own regeneration) making him almost impossible to die.
Winter Wyvern icon.png
Winter Wyvern
  •  Cold Embrace in combination with Spirit Vessel heals over 50% of allied hero's current health.

Outros[editar]

Dicas[editar]

  • Offensively it can be used for two reasons - to damage heroes that have high health regeneration and decrease it.
  • As it is long duration damage-over-time it can be a good counter against Blink Dagger icon.png Adaga de Translocação-reliant initiators.
  • Also it not only decreases but completely disables Heart of Tarrasque icon.png Coração do Tarrasque for a long duration if not dispelled.
  • When enemy has Spirit Vessel it's better to have at least one dispel in your team. And if your allies have no dispels it would be a good idea to build Lotus Orb icon.png Orbe de Lótus, [[|20px|link=Eul's Scepter of Divinity]] [[Eul's Scepter of Divinity|]], Guardian Greaves icon.png Grevas Guardiãs, or Manta Style icon.png Machado Ilusório.

Galeria[editar]

Promotional Content