AegisOfChampions.png
Entre no nosso discord.

Mirana

Da wiki Dota 2 Wiki
Globeicon.png

Mirana
Mirana icon.png
18 + 2,2
18 + 3,7
19 + 1,9
Nível Base 1 15 25
Vida 200 560 1 160 1 600
Regen. de vida 0 1,8 4,88 7,08
Resis. mágica 25% 26,08% 27,93% 29,25%
Mana 75 303 615 843
Regen. de mana 0,4 1,35 2,68 3,63
Armadura -1 1,88 10,17 16,09
Dano 25‒30 43‒48 94‒99 131‒136
Velocidade de ataque 115
Taxa de rotação 0,5
Alcance de visão 1800/800
Alcance de ataque 630
Velocidade de projétil 900
Tempo base de ataque 1,7
Tamanho de colisão 24
Pernas
Tipo de gib Padrão

Mirana, a Princesa da Lua, é uma heroína de Agilidade que ataque a longo alcance.

Biografia[editar]

Mirana minimap icon.png Mirana, a Princesa da Lua
▶️ "How long must we ride before we're summoned again to the Nightsilver Woods?"
Nascida em uma família real, sendo a próxima herdeira na sucessão do Trono Solar, Mirana desistiu prontamente de qualquer reivindicação a propriedades ou títulos mundanos quando se devotou completamente ao serviço de Selemene, Deusa da Lua. Conhecida desde então como a Princesa da Lua, Mirana espreita pelo sagrado Bosque de Noiteprata, atenta a qualquer um que ousaria retirar o sagrado lótus luminoso dos charcos prateados pertencentes ao santuário da Deusa. Montada no seu enorme aliado felino, ela é equilibrada, orgulhosa e destemida, em sintonia com as fases da lua e a rotação das grandes constelações. O seu arco, guarnecido com setas feitas de afiados fragmentos de minério lunar, conta com o poder da lua para carregar as suas flechas de luz.

Habilidades[editar]

Chuva Estelar
Starstorm icon.png
Habilidade
Sem alvo
(Aprimorável pelo Cetro de Aghanim. Passiva)
Afeta
Inimigos
Em inglês: Starstorm
Invoca uma onda de meteoros que causam dano a unidades inimigas próximas. A unidade inimiga mais próxima dentro de um raio de 425 unidades será atingida uma segunda vez por 75% do dano.
Animação de uso: 0,4+0
Raio principal: 650
Raio secundário: 425
Dano principal: 75/150/225/300
Dano secundário: 56,25/112,5/168,75/225
Tempo do raio passivo: 0 (Aprimorável pelo Cetro de Aghanim. 8)
Cooldown: 12
Mana: 80/105/130/155
Aghanim's upgrade: Ativa Chuva Estelar passivamente a cada 8 segundos. Não é ativada caso o inimigo não tenha visão sua.
Não ignora imunidade a magias. Attempts to damage if enemy turns spell immune before the meteors hitting. Does not re-select a new target for the second meteor if the closest enemy turns spell immune after cast.
Disabled by Break. The passive component granted by Aghanim's Scepter is skipped by Break when trigger.
Modificadores
Efeito positivo Starfall Scepter Thinker: não é dissipável.
A deusa quebra a estratosfera para dar poder à princesa nas horas de necessidade.

Observações:

  • Meteors need 0.57 seconds to hit their targets.
  • The initial wave does not hit units inside the Fog of War, but the secondary single meteor does.
  • The target for the second meteor is set upon cast of Starstorm, so it can hit its target even after it has moved out of the radius.
  • The second meteor starts falling exactly 0.8 second after cast, and also takes 0.57 seconds to hit its target.
  • Starstorm chooses a new target for the second meteor if the set target dies before or because of the first meteor's impact.
  • Can deal a total of Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido damage to a single target (before reductions) with the second meteor hit.
  • When having Aghanim's Scepter icon.png Cetro de Aghanim, Starstorm is passively cast. This passive cast has a {{#show:#Chuva Estelar|?value5 aghs#}} second recharge time.
    • These passive casts do not use cast time, do not interrupt Mirana in any way and do not cost mana or put the spell on cooldown.
    • The passive cast only applies the initial wave (dealing the same damage as an active cast), and does not hit the closest enemy unit with a secondary meteor.
    • When no enemies are within range or visible, the effect waits until an enemy is in range or is visible.
    • Checks for valid targets in 1 second intervals. The time is adapted to the in-game clock, meaning it only happens on full seconds.
    • Mirana receives the thinker modifier as soon as Starstorm is learned, but it does nothing until Scepter is acquired.
    • Does not trigger while Mirana is invisible. It can trigger during fade times or fade delays, without breaking the invisibility.
    • Just like a charge-based ability, the counter only starts counting once the effect procs. It has a charge limit of 1.
    • A status buff icon shows whenever the effect is ready.

Flecha Sagrada
Sacred Arrow icon.png
Habilidade
Ponto-alvo
Afeta
Inimigos
Em inglês: Sacred Arrow
Dispara uma flecha com precisão mortal, que causa dano e atordoa a primeira unidade inimiga que for atingida. A duração do atordoamento varia de {{#show:#Flecha Sagrada|?value7#}} a {{#show:#Flecha Sagrada|?value8#}} segundos, com dano extra, até um máximo de {{#show:#Flecha Sagrada|?value6#}}, baseado na distância percorrida pela flecha até o alvo. Mata instantaneamente a primeira criatura não ancestral atingida.
Animação de uso: 0,5+0
Alcance de uso: 3000
Distáncia maxima percorrida: 3067
Raio de colisão da flecha: 96
Número de flechas: 1 (Talento Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido)
Dano base: 50/140/230/320
Dano bônus máximo: 140
Duração minima de atordoamento: 0,01
Duração máxima de atordoamento: 5
Cooldown: 17 (With talent: Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido)
Mana: 100
Ignora parcialmente imunidade a magias. Can collide with spell immune enemies. Does not stun or attempt to damage spell immune enemies.
Modificadores
Efeito negativo Stunned: dissipável com dissipação poderosa.
As energias lunares tornam as flechas da Princess of the Moon mais mortíferas do que a maioria.

Observações:

  • The Sacred Arrow travels at a speed of 857.
  • The arrow starts traveling 51 range in front of Mirana, and travels forward up to 3067 range.
    • This means units within 50 range in front of Mirana cannot be hit, as it does not search for units right behind the arrow.
  • Can hit units up to 3161 units away (3067 travel distance + 96 radius).
  • The stun increases by 0.1 seconds and damage by 2.8 for each 30 distance traveled, resulting in these numbers at certain distances:
    • 300 Distance: 1 second stun, 28 (Erro Lua: Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido.) damage
    • 600 Distance: 2 seconds stun, 56 (Erro Lua: Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido.) damage
    • The arrow reaches its full potential after traveling for 1500 distance, which takes 1.75 seconds.
  • The stun duration is shown above the target's head upon hit (visible to allies only). The shown value is a rounded value.
  • If the arrow collides with a unit which is not a hero, ancient or a creep-hero, it instantly kills it.
    • The creep is killed by getting its health dealt as damage to it, in the form of HP Removal. Spell immune creeps are not killed.
  • The Sacred Arrow has 650 flying vision, which stays for 3 seconds at the point the arrow hits a target.

Salto
Leap icon.png
Habilidade
Sem alvo
Afeta
A si
Em inglês: Leap
Salta em direção à batalha, inspirando unidades aliadas com um feroz rugido que fornece velocidades de ataque e de movimento adicionais. O bônus de velocidade dura {{#show:#Salto|?value4#}} segundos.
Animação de uso: 0+0
Distância do Salto: 550
Velocidade de movimento adicional: 8%/16%/24%/32%
Velocidade de ataque adicional: 60/80/100/120 (Talento Erro Lua: Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido.)
Duração das velocidades adicionais: 2,5
Máximo de cargas: 3
Tempo de restauração de cargas: 45/40/35/30
Cooldown: 0
Mana: 40
Cannot be cast while rooted. Getting rooted during the leap does not cancel the leap.
Modificadores
Efeito positivo Leap: não é dissipável.
Efeito positivo Leap Buff: dissipável com qualquer dissipação.
Efeito positivo Leap Charge Counter: não é dissipável.
Tanto os amigos quanto os inimigos reconhecem a icônica fera branca de Mirana no calor da batalha.

Observações:

  • Mirana gets all 3 charges upon learning the spell right away.
  • Leap interrupts Mirana's channeling spells upon cast.
  • Leaps at a speed of 1300 for up to Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido seconds.
  • Always leaps towards the direction Mirana is facing.
  • Can leap over other units and over impassable terrain.
  • During Leap, Mirana can turn, attack, and use items.
  • The bonus movement and attack speed is applied instantly upon cast, and not upon landing.
  • The buff from multiple casts does not stack, only its duration gets refreshed.
  • Leap cannot be cast during Leap. During the leap, Leap is on an unrefreshable cooldown which is bound to the leap buff.

Sombra Lunar
Moonlight Shadow icon.png
Habilidade
Sem alvo
Afeta
Aliados
Em inglês: Moonlight Shadow
Torna o usuário e todos os heróis aliados invisíveis. Se um herói for revelado, a invisibilidade é restaurada enquanto o tempo de desvanecimento enquanto Sombra Lunar estiver em efeito.
Animação de uso: 0,5+0
Raio: Global
Atraso de desvanecimento: 2,5/2/1,5
Velocidade de movimento adicional: 15%
Duração: 18
Cooldown: 140/120/100 (With talent: Erro Lua: Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido.)
Mana: 75
Não pode ser usada pelas ilusões. Illusions are not made invisible.
Modificadores
Efeito positivo Moonlight Shadow: não é dissipável.
Efeito positivo Invisible: não é dissipável.
O seu pacto com Salamene permite à Mirana eclipsar o solo, envolvendo os seus aliados com um manto de sombras.

Observações:

  • Places a buff on all allied heroes. As long as this buff stays on them, they keep on turning invisible.
  • The movement speed bonus is only applied when fully invisible. It is not applied during the fade delay.
  • Fully affects invulnerable and hidden allies, placing the buff on them and turning them invisible.
  • Attacking, casting spells or using items during the fade delay resets it.

Quebra de Mana
Pode ser usada pelas ilusões. Not disabled by Break. Não ignora imunidade a magias.
Talent Left 3.png
Habilidade
Passiva
Afeta
Inimigos
Em inglês: Mana Break
Não há nenhuma descrição para esta habilidade.
Manda queimada por ataque: 25
Mana queimada por ataque de ilusão: 10
Mana queimada como dano: 80%
Pode ser usada pelas ilusões. The amount of mana burned is reduced for illusions.

Observações:

  • Grants Mirana's attacks Mana Break, causing her attacks to burn the target's mana and deal damage based on the burned mana.
  • The bonus damage is dealt in one instance together with the attack damage, and counts as attack damage as well.
    • It is also not affected by percentage-based attack damage bonuses or reductions, but can be reduced with flat reductions.
  • Effectively increases Mirana's attack damage by Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido against units which have enough mana to burn.
    • Effectively increases the attack damage of Mirana's illusions by Erro de expressão: Carácter de pontuação "{" não reconhecido against units which have enough mana to burn.
  • Applies the mana loss first, and then the damage.
  • Does not work against allied units when attacking them.

Talentos[editar]

Talentos do herói
-70 de intervalo entre usos para  Sombra Lunar25+2  Flechas Sagradas disparadas
+25 de quebra de mana20+12% de amplificação mágica
+80 de velocidade de ataque para  Salto15-5s de intervalo entre usos para  Flecha Sagrada
+200 de vida10+15 de dano
Observações:

Itens iniciais:

Começo da partida:

Meio da partida:

Minutos finais:

Itens situacionais:

Jogabilidade[editar]

Funções: Carregador Carregador Suporte Suporte Escapista Escapista Bombardeador Bombardeador Desativador Desativador
Complexidade: ★★☆
Estilo de jogo: Mirana patrols the Nightsilver Woods, ever vigilant against those who would dare to take from her Goddess's preserve. Leaping into action on her white feline mount, the Princess of the Moon calls down a heavenly Starstorm to rain waves of meteors on surrounding enemies. Wielding a bow tipped with lunar ore, she takes skillful aim with Sacred Arrows to find her mark from extreme distances. By the blessing of Selemene, Mirana shrouds the land in Moonlight Shadow, disappearing her companions so that they may position themselves for the ultimate ambush.

Áudio[editar]

Histórico[editar]

Equipamento[editar]

Curiosidades[editar]

  • In the transition from DotA to Dota 2, various aspects of Mirana's character have been changed to avoid reference to Blizzard's intellectual property.[1]
    • The names of two of Mirana's abilities were changed; Starstorm was previously called Starfall and Sacred Arrow was called Elune's Arrow.
    • Her DotA hero title was "Priestess of the Moon", a class within the Warcraft universe. Her title was changed during the beta to her current, Princess of the Moon. However, her voice lines remained unchanged, referring to herself still as the ▶️ Priestess.
  • In addition to the above changes, Mirana's surname - "Nightshade" - was also dropped, so that she is known simply as "Mirana".
  • Mirana is the tiger of the Multan Fort that killed the king of Mongols (in the Mongol folklore).[2]
  • Her mount's name is Sagan. Her response ▶️ "Carl meet Sagan." is a pun on Carl Sagan.
  • She is affiliated with Luna minimap icon.png Luna, as Luna also serves under Selemene.
  • She appears to be wearing the Circlet item, which fits the item description as being "designed for human princesses.

Galeria[editar]

Referências[editar]

  1. [1], Mirana in DotA1, different spell names, slightly different title and with last name.
  2. [2], Thread in Playdota.com about origins of hero names or titles.