Medusa

Da wiki Dota 2 Wiki
Globeicon.png

Medusa
Medusa icon.png
15 + 1,3
20 + 2,5
19 + 2,1
Nível Base 1 15 25
Vida 200 470 794 1 028
Mana 75 303 651 903
Amp. regen. m. 0% 34,2% 87,12% 124,92%
Armadura -1 3 10 15
Amp. de mov. 0% 1,25% 3,44% 5%
Dano 24‒30 44‒50 79‒85 104‒110
Regen. v. base 1,5
Regen. m. base 0,9
Taxa de rotação 0,5
Alcance de visão 1800/800
Alcance de ataque 600
Velocidade de projétil 1200
Tempo base de ataque 1,7
Tamanho da colisão 24
Pernas
Tipo de gib Padrão

Medusa the Gorgon é um Herói de agilidade á Distancia . Muito dependente de item, ela atua como carry duro que potencialmente pode derrubar equipes inteiras de uma só vez.Disparo Dividido permite que seus ataques acertem vários alvos, aumentando muito a potencia do dano ganho de items. Serpente Mística Medusa reconhece e ataca alguns inimigos que estão na lane, roubando e reembolsando parte da mana gasta no custo da mesma, tornando-se uma habilidade excelente ferramenta para farmar e perturbar os inimigos . Escudo de Mana a protege de danos inimigos nas batalhas, e se completado com items faz Medusa demore muito mais a morrer. Olhar Petrificante atua como um fantástico mecanismo de defesa tanto contra ganks ou inicializações, com efeitos paralisantes sobre todos os que ousam enfrentar o Gordon.

Biografia[editar]

Medusa Medusa, a Gorgon
Reproduzir "A unica verdadeira beleza é o poder."
Beleza é poder. Este pensamento conforta Medusa--a mais jovem e mais bela das três bonitas irmãs Gorgon, nascida de uma deusa do mar--era solitária e unica mortal das irmãs. Isso a confortava, isto é, ate um dia assassinos mascarados invadiram o reino de Gorgon e arrancou as duas irmãs imortais de sua casa, notado por sua beleza ou por suas lagrimas. Um dos invasores apreendeu Medusa também, mas depois a jogou de lado com um olhar de nojo: 'Esta fede a mortal. Nós não temos uso para oque morre.' Humilhada, enfurecida, Medusa fugiu para o templo de sua mãe e lançou-se diante a deusa, chorando, 'Você me negou a imortalidade --portanto Eu te imploro, me de poder! Poder, para que eu possa dedicar a vida eu tenho que resgatar minhas irmãs e vingar essa injustiça!' Depois de pensar muito, a deusa concedeu o pedido de sua filha, permitindo Medusa negociar a sua beleza lendária para um rosto de forma e força aterrorizante. Nunca por um momento Medusa lamentou sua escolha. ela entende que esse poder é a unica beleza que vale a pena possuir--for o único poder que consegue mudar o mundo.

Habilidades[editar]

Disparo Dividido
Split Shot icon.png
Habilidade
Passiva
Afeta
Inimigos
Em inglês: Split Shot
Medusa divide o seus disparo de seu arco em várias flecha magicalmente, que causam uma porcentagem menor do seu dano normal.
Os alvos extras não sofrerão outros efeitos de ataque (como Ataque Critico).
Bonus de alcance para os disparos secundários: 100
Alvos adicionais bônus: 3 (Talento 10)
Dano causado por disparos secundários: 30%/45%/60%/75%
Todos que encontraram a Gorgon amaldiçoada sentirão a sua fúria.

Observações:

  • Causes Medusa to perform instant attacks on a certain number of enemies whenever she launches an attack projectile.
    • This means all projectiles are released at the same time together with the main attack.
    • Therefore, it does not matter whether the primary attack misses or not, the extra arrows are still released.
  • The primary attack target is not affected by Split Shot. It is only hit by the primary attack, which deals full attack damage to it.
  • The extra arrows travel at the same speed as the primary arrow.
  • The search radius is based on Medusa's attack range + 100, resulting in a search radius of 700, considering her default attack range.
  • The instant attacks of Split Shot may not proc any attack modifiers or on-hit effects, unless the talent which allows them to do so is chosen.
    • However, they still count as regular attacks. Damage done by Split Shot does not count as spell damage.
    • They are also affected by armor type, and blocked by damage block like regular attacks.
    • If Medusa is blinded, Split Shots can miss, unless she has True Strike. They can also miss to evasion.
  • Does not target wards, buildings, invisible units, or units inside the Fog of War in range, but does target couriers.
    • However, attacking wards or buildings still causes secondary arrows to hit valid targets within the radius.
    • Secondary arrows are not released upon attacking allies.

Serpente Mística
Mystic Snake icon.png
Habilidade
Unidade-alvo
Afeta
Inimigos / Em si mesmo
Em inglês: Mystic Snake
Uma serpente mística feita de energia que salta de um alvo causando dano e roubando mana. Após chegar no último alvo, ela volta a Medusa para restaurar a sua mana. A serpente causa mais dano e rouba 11%/14%/17%/20% da mana total do alvo. Causa dano puro a unidades petrificadas pelo Olhar Petrificante.
Animação de uso: 0,4+0,57
Alcance de uso: 700
Raio do salto: 475
Número de saltos: 3/4/5/6
Dano base: 80/120/160/200
Dano adicional bônus por salto: 35%
Máximo de mana roubada: 11%/14%/17%/20% (Talento 31%/34%/37%/40%)
Duração de petrificação base: 0 (Upgradable by Aghanim's Scepter. 1)
Aumentedo da duração de petrificação por salto: 0 (Upgradable by Aghanim's Scepter. 0,3)
Cooldown symbol.png 11
Mana symbol.png 140/150/160/170
Upgradable by Aghanim's Scepter. Faz com que Serpente Mística petrifique inimigos por 1 segundos, aumentando em 0,3 segundos por salto.
Ignora parcialmente imunidade a magias. Cannot be cast on spell immune enemies. Can bounce on, steals mana from and attempts to damage spell immune enemies.
Bloqueado pela Esfera de Linken. Blocked fully when primary or secondary target. Blocked upon impact. When blocked, stops bouncing and returns to Medusa to restore her mana if stolen.
Modificadores
Efeito negativo Stone Gaze Stone: dissipável com dissipadores fortes.
A maldição do Gordon é a sua maior força.

Observações:

  • Mystic Snake travels at a speed of 800.
  • Deals pure damage to units petrified by  Olhar Petrificante.
    • When upgraded, the snake first applies the damage, and then petrifies the enemy, so it does not deal pure damage, unless the target already is petrified.
  • Applies the mana loss first, and then the damage.
  • The snake always bounces to the closest valid target around its current target. Cannot hit the same unit more than once per cast.
  • Upon returning to Medusa, she receives exactly the amount of mana all targets lost to Mystic Snake.
  • The snake does not steal any mana from illusions it jumps on.
  • Mystic Snake needs to hit units with a combined total mana pool of 1273/1072/942/851 (Talento 452/442/433/426) in order to fully reclaim its mana cost.
  • Each successful hit on an enemy increases the damage of the next bounce by 35% of the ability's base damage.
    • This means its damage grows not exponentially but linearly, dealing 28/42/56/70 damage more per bounce.
  • This is how much damage Mystic Snake deals (Upgradable by Aghanim's Scepter. and for how long it petrifies) per bounce when all bounces successfully hit (before reductions):
    • Level 1: 80/108/136 damage, 324 total damage (1/1,3/1,6 seconds petrified)
    • Level 2: 120/162/204/246 damage, 732 total damage (1/1,3/1,6/1,9 seconds petrified)
    • Level 3: 160/216/272/328/384 damage, 1 360 total damage (1/1,3/1,6/1,9/2,2 seconds petrified)
    • Level 4: 200/270/340/410/480/550 damage, 2 250 total damage (1/1,3/1,6/1,9/2,2/2,5 seconds petrified)
  • If the snake's current target dies or turns invulnerable, hidden or invisible, the bounce neither counts, nor increases the damage.
    • The snake continues bouncing to nearby valid targets in these cases.
  • The snake provides 100 radius flying vision around itself. The vision does not last.
  • The Aghanim's Scepter icon.png Aghanim's Scepter upgrade requires Stone Gaze to be learned.
    • It applies the same modifier as Stone Gaze does, so their effects do not stack. The debuff also always uses Stone Gaze's icon.
    • The Stone Gaze stun duration increasing talent does not affect Mystic Snake's stun duration.
    • This also means that it instantly kills illusions, since this effect is bound to the modifier.

Mana Shield icon.png
Habilidade
Alternada
Afeta
A si
Em inglês: Mana Shield
Cria um escudo mágico que absorve 60% do dano sofrido ao custo da mana de Medusa.
Animação de uso: 0+0
Absorção de dano: 60%
Dano absorvido por mana: 1,6/1,9/2,2/2,5
Cooldown symbol.png 0
Ignora imunidade a magias. While spell immune, Mana Shield does not react on magical damage.
Modificadores
Efeito positivo Mana Shield: não é dissipável.
Já que a Medusa não foi dotada de vida eterna ao nascer, a sua maldição a concedeu impressionantes poderes defensivos.

Observações:

  • Mana Shield does not interrupt Medusa's channeling spells upon cast.
  • Increases Medusa's effective health by 150% when toggled on, assuming she has enough mana.
  • Mana Shield persists through Medusa's death. If Mana Shield was active upon death, she respawns with it active.

Olhar Petrificante
Stone Gaze icon.png
Habilidade
Sem alvo
Afeta
Inimigos
Em inglês: Stone Gaze
Reduz as velocidades de movimento e ataque de qualquer unidade inimiga que esteja olhando para o usuário. As unidades que olharem para o usuário por 2 segundos enquanto Olhar Petrificante estiver ativo serão petrificadas. Unidades petrificadas são atordoadas, recebem 100% de resistência mágica e sofrem dano físico adicional. Se a unidade petrificada for uma ilusão, ela é destruida imediatamente.
Animação de uso: 0,4+0,5
Raio: 1000
Retardo de velocidade de movimento: 35%
Retardo de velocidade de ataque: 35
Retardo de taxa de rotação: 35%
Amplificação de dano de ataque: 50%
Duração do Olhar Petrificante: 5/6/7 (Talento 7,5/8,5/9,5)
Duração da petrificação: 3
Cooldown symbol.png 90
Mana symbol.png 200
Modificadores
Efeito positivo Stone Gaze: não é dissipável.
Efeito negativo Stone Gaze Facing: não é dissipável.
Efeito negativo Stone Gaze Slow: não é dissipável.
A beleza da Medusa é lendária.

Observações:

  • Every enemy unit that faces Medusa within 85 degrees in front of them within a 1000 radius around Medusa gets the facing and the slow debuff applied.
  • The facing debuff counts for how long the unit faces Medusa. If it accumulates 2 seconds of facing time, it petrifies the unit.
    • The facing debuff lasts for either as long as Stone Gaze does (ending whenever Stone Gaze ends in any way), or until getting petrified.
    • The 2 second facing counter does not reset when looking away once.
    • Facing Medusa while invulnerable or hidden still counts towards the 2 second counter.
    • This means the petrifying can be avoided by being invulnerable as the spell attempts to petrify.
  • The slow debuff only slows affected enemies while facing Medusa. Units that turn away are not slowed, but keep the debuff.
    • The slow debuff lasts for either as long as Stone Gaze does (ending whenever Stone Gaze ends in any way), or until getting petrified.
  • Once the petrify debuff expires, the unit can be affected by Stone Gaze again, repeating until Stone Gaze ends, so long the unit faces Medusa.
  • The petrification is a simple stun, which also freezes their animations, grants 100% magic resistance and amplifies incoming physical attack damage.
  • Illusions are destroyed instead of petrified.
  • Only increases physical damage dealt by attacks. Physical damage from spells is not increased.
  • Stone Gaze ends when Medusa dies.

Talentos[editar]

Talentos do herói
 Disparo Dividido usa modificadores25+7 alvos para o  Disparo Dividido
+2,5s de duração para  Olhar Petrificante20+700 de mana
+20% de roubo de mana para  Serpente Mística15+30 de velocidade de ataque
15% de esquiva10+20 de dano
Observações:
  • A esquiva acumula-se multiplicativamente com outras fontes de esquiva.
  • O talento de mana aumenta a capacidade máxima e mantém a porcentagem atual.

Medusa/Guia

Jogabilidade[editar]

Funções: Carregador Carregador Desativador Desativador Resistente Resistente
Complexidade: ★☆☆
Estilo de jogo: The youngest Gorgon was also the most beautiful, but looks alone could not rescue her kidnapped sisters. Therefore, Medusa traded her beauty for terrible new powers, and has never regretted it since. Each arrow she fires divides into multiple Split Shots, striking several targets at once. Foes bitten by Mystic Snake are sapped of energy, a resource that returns to Medusa for her defensive use. Encased in a Mana Shield, she survives against even the most unfavorable odds. Heroes who lay eyes on her may find it hard to turn away. Petrified, none could hope to approach Medusa before the Gorgon's legendary Stone Gaze turns their bodies to statues.

Áudio[editar]

Histórico[editar]

Equipamento[editar]

Curiosidades[editar]

  • While the lore of Medusa is heavily inspired by its ancient Greek counterpart it should be noted that in the early versions of the myth, Medusa was born hideous to primordial sea deities Phorcys and Ceto who are described as cthonic monsters from an archaic world.
  • The mythology that describes Medusa as having incomprehensible beauty was introduced later by the Roman poet Ovid and in that version Medusa did not exchange her beauty for power. Rather after being attacked by Poseidon in the temple of Athena the enraged goddess twisted Medusa's beautiful visage to the point that merely looking at her would turn the onlookers to stone.
  • Medusa's response upon killing Gyrocopter minimap icon.png Gyrocopter Reproduzir "Snakes on a plane", refers to the movie of the same name.

Galeria[editar]

Promotional Content