Enchantress

Da wiki Dota 2 Wiki
Globeicon.png

Enchantress
Enchantress icon.png
19 + 1,3
19 + 1,8
19 + 3,1
Nível Base 1 15 25
Vida 200 542 866 1 100
Mana 75 360 1 005 1 470
Amp. regen. m. 0% 42,75% 140,4% 210,15%
Armadura -2 1,04 5,07 7,95
Dano 30‒40 49‒59 92‒102 123‒133
Regen. v. base 1,5
Regen. m. base 0,9
Taxa de rotação 0,5
Alcance de visão 1800/800
Alcance de ataque 550
Velocidade de projétil 900
Tempo base de ataque 1,7
Tamanho da colisão 24
Pernas
Tipo de gib Padrão

Biografia[editar]

Enchantress Aiushtha, a Enchantress
"Vias sombrias e clareiras ensolaradas te esperam!"
Aiushtha aparenta ser uma inocente, descuidada criatura das matas, e enquanto isso é certamente verdade, dificilmente é um resumo de sua história. Ela bem entende o sofrimento do mundo natural. Ela vagou muito distante, e cruzou florestas claras e florestas melancólicas, em todo clima e em toda estação, fazendo amigos, compartilhando notícias, trazendo risadas e curas aonde quer que ela fosse. Em mundos distorcidos pela guerra, floretas são transformadas em navios e instrumentos de maquinário; e mesmo em lugares de paz, as florestas são arrancadas de seus lugares para a construção de casas, e também como combustível para as incontáveis utilidades do fogo. Aiushtha ouve as súplicas das criaturas pequeninas, o povo furtivo que necessita da sombra de uma copa de árvore verde para prsperar. Ela emprestou suas orelhas para aquelas que não tem quem os escute. Ela carrega as histórias deles da floresta para o mundo, acreditando que sua própria alegriajá um tipo de Encantamento, que pode por si só cumprir a promesa de um futuro verdejante.

Habilidades[editar]

Intocável
Untouchable icon.png
Habilidade
Passiva
Afeta
Inimigos
Em inglês: Untouchable
Enchantress encanta seus inimigos, diminuindo a velocidade de seus ataques.
Attack Speed Slow: 20/60/100/140 (Talento Erro Lua: Erro de expressão: Palavra "v" não reconhecida.)
Não ignora imunidade a magias. Slow persists if debuff was placed before spell immunity and when not dispelled.
Disabled by Break. Although the debuff is still placed on each attack, it does not slow during Break.
Modificadores
Efeito negativo Untouchable Slow: dissipável com qualquer dissipador.
After attacking Aiushtha, most opponents are overwhelmed with guilt having attacked such a natural beauty.

Observações:

  • Untouchable is triggered whenever a unit starts an attack on Enchantress, regardless of distance.
    • This means it does not matter if the attack successfully hits or not, the slow is still applied.
  • When the attack was fully executed, then the slow debuff lasts as long as the remaining backswing duration of the attack.
    • Canceling the attack backswing does not affect this duration, so it not possible to the reset attack speed by canceling it.
    • When switching attack targets, the debuff persists, but does not apply the slow against the new target.
    • The debuff persists until the attack against the new target finishes or gets canceled.
    • This means it is possible to skip the backswing-based slow duration by issuing an attack order on a new target within attack range between each attack.

Enchant icon.png
Habilidade
Unidade-alvo
Afeta
Unidades inimigas / Heróis inimigos
Em inglês: Enchant
Enchantress domina um inimigo, tomando o controle dele (se for um creep) ou tornando-o mais lento (se for um herói).
Animação de uso: 0,3+0,67
Range: 700
Move Speed Slow: 55%
Slow Duration: 3,75/4,5/5,25/6
Enchant Duration: 50/60/70/80
Cooldown symbol.png 55/40/25/10
Mana symbol.png 65
Modificadores
Efeito positivo Enchant Controlled: não é dissipável.
Efeito positivo Dominated: não é dissipável.
Efeito positivo Kill: não é dissipável.
Efeito negativo Enchant Slow: dissipável com qualquer dissipador.
A true steward of the forest, Aiushtha befriends all within it - from lowly trolls to powerful centaurs.

Observações:

  • Casting Enchant on any other enemy unit which is not a ward or building converts it (short sound is played). This includes illusions.
    • Can convert allied unit which is already enchanted (e.g. enchanted by Morphling minimap icon.png Morphling).
    • When converting, applies a basic dispel on the target which removes buffs and debuffs.
  • Cannot be cast on ancient creeps.
    • If the level 20 talent is chosen, ancient creeps can be converted, but Roshan icon.png Roshan and creep-heroes tagged as ancient creeps are only slowed.
    • If the level 20 talent is chosen, couriers can be targeted, but it has no effect on them, wasting the mana and cooldown.
  • There is no limit to how many creeps can be converted. The current default cooldown, cast time and duration allow up to 1/1/1/1 creeps.
  • When recast on an enchanted creep, its duration gets set back to 50/60/70/80 seconds. This also goes for other enchanted summoned units.
    • For example, Necronomicon 1 icon.png Necronomicon units last 60 seconds by default, but Enchant sets it to 50/60/70/80 seconds when recast.
    • The duration of summons is not set to 50/60/70/80 upon converting them. It only sets it upon re-casting it on them a second time.
  • When a converted creep's duration ends, it dies instantly. The death is not credited to anyone so that no one gets experience from it.
O valor fornecido, "* Casting Enchant on heroes (including clones) or creep-heroes slows them and applies a basic dispel on them (long sound is played).
  • Cannot be cast on ancient creeps.

Atendentes da Natureza
Nature's Attendants icon.png
Habilidade
Sem alvo
Afeta
Aliados
Em inglês: Nature's Attendants
Uma nuvem de wisps curam a Enchantress e qualquer aliado que esteja perto.
Animação de uso: 0,3+0,93
Raio de busca: 275
Número de espíritos: 4/6/8/10 (Talento 12/14/16/18)
Cura por segundo por espírito: 10 (Talento 35)
Duração: 11
Cooldown symbol.png 35
Mana symbol.png 110/120/130/140
Modificadores
Efeito positivo Natures Attendants: não é dissipável.
Whimsical spirits of the woods possess a healing power that is quite subtle, but gains strength in numbers.

Observações:

  • Every second, each wisp chooses a random allied unit to heal. So it is possible to heal up to 4/6/8/10 (Talento 12/14/16/18) allies at a time.
  • The heal targets are chosen completely random, without any priorities. Multiple wisps can randomly select the same unit.
    • Each wisp will approach its chosen target, indicating the wisp is healing the target.
      • However, when choosing the wisps increasing talent, the visual effect does not adapt. The numbers of wisps can be seen does not increase.
  • The area of effect is centered around Enchantress' current location, not where the spell was cast.
  • When Enchantress dies, the wisps still continue to heal units nearby her death's location.
  • Pode curar um total de 40/60/80/100 de vida por segundo.
    • Can heal a total of 120/140/160/180 health per second if the number of wisps increasing talent is chosen.
    • Can heal a total of 140/210/280/350 health per second if heal per wisp talent is chosen.
    • Can heal a total of 420/490/560/630 health per second if both talents are chosen.
  • Can heal a total of 440/660/880/1100 health over its full duration.
    • Can heal a total of 1320/1540/1760/1980 health over its full duration if the number of wisps increasing talent is chosen.
    • Can heal a total of 1540/2310/3080/3850 health over its full duration if heal per wisp talent is chosen.
    • Can heal a total of 4620/5390/6160/6930 health over its full duration if both talents are chosen.

Ímpeto
Impetus icon.png
Afeta
Inimigos
Dano
Puro
Em inglês: Impetus
Magia adicional para a lança da Enchantress: O mais longe que a lança voar antes de acertar sua presa, mais dano causará no impacto. APRIMORÁVEL: Alcance de uso aumentado em 165.
Alcance de uso: 550 (Upgradable by Aghanim's Scepter. 740)
Distância percorrida dada em dano: 14%/18%/22% (Talento 22%/26%/30%)
Alcance de ataque adicional: 0 (Upgradable by Aghanim's Scepter. 190)
Cooldown symbol.png 0
Mana symbol.png 40/55/70
Upgradable by Aghanim's Scepter. Increases attack range, and cast range of Impetus.
Not disabled by Break. The bonus attack range granted by Aghanim's Scepter is not disabled.
While Aiushtha favors peaceful means, she is capable of a magical onslaught from a distance, her spears gaining energy from the natural life around her.

Observações:

  • The distance is calculated as the projectile hits the target.
    • This means moving away from the target causes it to deal more damage on impact, and moving closer decreases the damage.
  • Impetus deals its damage before the attack damage is applied, but still depends on the attack hitting the target.
  • The damage is capped at 1750 distance, which equates to 245/315/385 (Talento 385/455/525) damage.
  • The attack range bonus of Aghanim's Scepter icon.png Cetro de Aghanim is granted only if Impetus is learned.
  • Enchantress' attack acquisition range stays at 800 even after acquiring Aghanim's Scepter.

Talentos[editar]

Talentos do herói
+25 de cura para  Atendentes da Natureza25+8% de dano para  Ímpeto
 Encantar afeta criaturas ancestrais20+100 de retardo para  Intocável
+8 espíritos para  Atendentes da Natureza15+50 de dano
+25 de velocidade de movimento10+15% de resistência mágica
Observações:
  • O talento de resistência mágica acumula multiplicativamente com outras fontes de resistência mágica.
  • O talento de resistência mágica aumenta a resistência mágica de Enchantress para 36,25%.

Enchantress/Guia

Jogabilidade[editar]

Funções: Suporte Suporte Caçador Caçador Emburrador Emburrador Resistente Resistente Desativador Desativador
Complexidade: ★★☆
Estilo de jogo: Sproink! Carefree and pure of heart, Aiushtha wanders the forests, listening to the stories of its inhabitants. Nature's Attendants flutter around her, lively sprites that heal critters big and small. When necessary, she Enchants woodland creatures to do her bidding. A perfect image of Untouchable innocence, hunters hesitate to make even the slightest move against Aiushtha. This reluctance is seldom reciprocated. Threats against her friends embolden the Enchantress to break her gentle demeanor, giving her the Impetus to bring those who disturb the peace to a swift and final justice.

Áudio[editar]

Histórico[editar]

Equipamento[editar]

Curiosidades[editar]

  • Unlike most heroes, Enchantress's attack projectiles actually use the model of her equipped cosmetic weapon.
  • Enchantress' alternate/fun name in DotA was Bambi, referencing the classic Disney animated film of the same name.
  • Enchantress' phrases Reproduzir "Light of foot, light of heart!", Reproduzir "With skipping grace", and Reproduzir "Oh do not run too fast for I will but bespeak thy grave and die" derive from Andrew Marvell's poem "The Nymph Complaining for the Death of her Fawn".
  • Enchantress' line Reproduzir "I guess the good do die young." is a reference to the 1977 song by Billy Joel "Only the Good die young".
  • The line Reproduzir "Ready or not, here I come!" is a reference to the traditional announcement at the start of the childhood game of Hide and Seek, and possibly a reference to the song Ready or Not Here I Come (Can't Hide from Love) originally created by the Delfonics.

Galeria[editar]

Promotional Content