AegisOfChampions.png
Entre no nosso discord.

Earth Spirit

Da wiki Dota 2 Wiki
Globeicon.png

Earth Spirit
Earth Spirit icon.png
21 + 4,4
17 + 1,5
18 + 2,1
Nível Base 1 15 25
Vida 200 620 1 840 2 720
Regen. de vida 0 2,1 8,26 12,66
Resis. mágica 25% 26,26% 29,96% 32,6%
Mana 75 291 639 891
Regen. de mana 0 0,9 2,37 3,42
Armadura 0 2,72 6,08 8,48
Dano 25‒35 46‒56 107‒117 151‒161
Velocidade de ataque 100
Taxa de rotação 0,6
Alcance de visão 1800/800
Alcance de ataque 150
Velocidade de projétil Instantânea
Tempo base de ataque 1,7
Tamanho de colisão 24
Pernas
Tipo de gib Pedra

Kaolin, o Earth Spirit, é um herói de Força com ataque corpo a corpo.

Biografia[editar]

Earth Spirit minimap icon.png Kaolin, o Earth Spirit
▶️ "Through conflict, one's nature is revealed."
Aprofundado nos penhascos dos planaltos, há um leito de jade sagrado que foi ignorado por muito tempo pelos escavadores das terras altas. Deste material raro, a aparência do grandioso general Kaolin foi esculpida e enterrada em cima de um exército de dez mil homens de pedra – uma força de soldados e sagrados homens, zombadores e acrobatas, todos feitos por artesãos e sepultados há milênios nos confins sombrios da Terra. O que os artesãos não sabiam é que no estranho leito de jade fluía o espírito da Terra – uma força elemental uníssona com o planeta. Quando a força de dentro da jade esculpida encontrou-se desprendida do sangue da vida do mundo, ela reuniu as suas forças ao longo de mil anos e escavou até finalmente libertar-se e banhar-se na luz. Agora o grande Kaolin anda a passos largos nas estradas dos planaltos, lutando pelo espírito da Terra; e em tempos de necessidade invoca resquícios do seu exército sepultado ainda presos no amor do solo.

Habilidades[editar]

Golpe Geológico
Boulder Smash icon.png
Afeta
Inimigos / Aliados
Em inglês: Boulder Smash
Earth Spirit golpeia a unidade inimiga ou aliada alvo, arremessando-a na direção em que está olhando. Caso o Earth Spirit tenha uma área como alvo, ele golpeará o Resquício Rochoso mais próximo em um raio de 200 unidades. A unidade ou Resquício arremessado causará dano a qualquer unidade inimiga que atingir. Se um inimigo for atingido por um Resquício Rochoso, ele também sofrerá um retardo de movimento. Resquícios Rochosos percorrem uma distância maior que outras unidades.
Animação de uso: 0,01+0
Alcance de uso (unidades): 150
Alcance de uso (resquícios): 200
Raio do dano e retardo: 180
Dano: 105/170/235/300
Velocidade do arremesso: 900
Distância do arremesso (unidades): 480/600/680/800
Distância do arremesso (resquícios): 2000
Retardo de movimento do resquício: 60%
Duração do retardo de movimento: 1,25/2,5/3,25/4
Cooldown: 22/18/14/10
Mana: 100
Ignora parcialmente imunidade a magias. Cannot target spell immune units. Does not attempt to damage or slow spell immune enemies. Can target spell immune units under the effect of Enchant Remnant.
Bloqueado parcialmente pela Esfera de Linken. Blocked fully only when primary target.
Modificadores
Efeito positivo ou negativo, baseado na aliança do alvo Boulder Smash: não é dissipável.
Efeito negativo Boulder Smash Debuff: dissipável com qualquer dissipação.
É com o poder de uma montanha que o Earth Spirit golpeia os seus inimigos.

Observações:

  • Boulder Smash has different targeting rules based on whether he wants to smash a distant remnant, nearby remnant or a unit.
  • Smashing a distant remnant:
    • To do this, the ground must be targeted. There must be a  Resquício Rochoso within 200 radius around the targeted point.
    • If a remnant is found, Earth Spirit walks towards the point until the remnant is within 200 range.
    • Any remnant he meets on the way are ignored. Only the closest remnant to the targeted point is smashed.
    • Upon reaching the remnant, Earth Spirit smashes it towards the direction he approached it from.
  • Smashing a nearby remnant:
    • To do this, the ground must be targeted. There must not be a Stone Remnant within 200 around the targeted point.
    • There must be a Stone Remnant within 200 radius around Earth Spirit.
    • Boulder Smash has a 2000 range default cast range. This range allows Earth Spirit to aim the Stone Remnant precisely.
    • When targeting beyond 2000 range, Earth spirit walks up until the point is within range. If there is a remnant nearby, he smashes it.
  • Smashing a unit:
    • To do this, the unit must be directly targeted.
    • There must not be a remnant between Earth Spirit and the targeted unit.
    • Earth Spirit walks up until the target is within 150 range and smashes it towards the direction he approached the target from.
    • If Earth Spirit meets a remnant while walking up to the target, he smashes the remnant towards the targeted unit instead.
  • The slow is applied to all enemy units within the radius of a smashed Stone Remnant. A smashed unit is not and does not slow.
  • Damage is applied to all enemy units within the radius of a smashed Stone Remnant or smashed unit.
  • The smashed enemy is damaged as well, instantly on cast. Smashed allies are not damaged.
  • Smashed units are not disabled during the knockback, and are able to act freely during it. Does not interrupt channeling spells.
  • Boulder Smash first applies the damage, then the knockback debuff. Smashed remnants first applies the damage, then the slow debuff.
  • Can move units and Stone Remnants over impassable terrain.
  • Destroys trees which the targeted units or Stone Remnant collide with during the knockback.

Pedregulho Rolante
Rolling Boulder icon.png
Habilidade
Ponto-alvo
Afeta
A si / Inimigos
Em inglês: Rolling Boulder
O Earth Spirit torna-se um pedregulho e, após 0,6 segundos, rola na direção do ponto-alvo, causando dano a unidades inimigas atingidas. Ele para de rolar se colidir com um herói ou se for atordoado. Se o pedregulho passar por cima de um Resquício Rochoso, a velocidade e distância total percorrida do pedregulho serão aumentadas e os inimigos atingidos terão as suas velocidades de movimento e de ataque reduzidas.
Animação de uso: 0,01+0
Alcance de uso: 3000
Raio de colisão e efeito: 150
Atraso do efeito: 0,6
Distância base: 800
Distância com Resquício: 1600
Dano: 70/80/90/100 (Talento 220/230/240/250)
Duração do atordoamento: 0,4/0,6/0,8/1 (Talento 1,15/1,35/1,55/1,75)
Duração do atordoamento com Resquício: 0,4/0,6/0,8/1
Cooldown: 16/12/8/4
Mana: 50
Ignora imunidade a magias. Collides with, and attempts to damage spell immune enemies.
Cannot be cast while rooted. Getting rooted while already rolling does not cancel the rolling.
Modificadores
Efeito positivo Rolling Boulder Caster: não é dissipável.
Efeito negativo Stunned: dissipável com dissipação poderosa.
Usando a sua conexão com a terra, o Earth Spirit extrai uma pedra solta, transformando-a em uma bola protetora que ele pode usar para rolar curtas distâncias.

Observações:

  • Rolls at a speed of 800 without and always rolls the full distance when not colliding with an enemy hero.
  • When rolling over a  Resquício Rochoso, the speed is doubled, the total distance increased to 1600 and the slow gets applied to hit units.
  • The slow is applied to all enemy units (except for couriers) in the path, not just the hero it collides with.
  • While rolling, Earth Spirit is rooted and disarmed, so he cannot move, blink or attack during it.
    • Other abilities and items can be used normally while rolling, except for Rolling Boulder, which cannot be re-cast while rolling.
  • Upon colliding with an enemy hero, Earth Spirit is placed 80 range away from them, on the opposite side he collided into them from.
  • Does not affect invulnerable units and heroes. Cannot collide with invulnerable heroes. Fully affects invisible units.
  • Can move Earth Spirit over impassable terrain. Destroys trees Earth Spirit collides with while rolling.
  • Rolling Boulder is canceled when Earth Spirit gets stunned, slept, cycloned or hexed at any time during it.
    • Although Rolling Boulder is canceled, Earth Spirit is still placed behind the hero if there is an enemy hero in the path, at the time he would have reached it when not canceled.
  • Forced movement only cancels Rolling Boulder when it is the hard-disabling kind.
  • Non-disabling forced movement does not cancel it when applied while stationary, but does override it when applied while rolling.

Punho Geomagnético
Geomagnetic Grip icon.png
Afeta
Inimigos
(Talento Aliados)
Em inglês: Geomagnetic Grip
Puxa o Resquício Rochoso alvo. Inimigos atingidos pelo alvo puxado serão silenciados e sofrerão dano se o alvo for um Resquício Rochoso.
Animação de uso: 0,01+0
Alcance de uso: 1100
Raio de efeito: 180
Dano do resquício: 50/100/150/200
Velocidade do puxão em resquícios: 1000
Velocidade do puxão em unidades: 600
Duração do silenciamento: 2/2,5/3/3,5
Cooldown: 13
Mana: 100
Ignora parcialmente imunidade a magias. Cannot target spell immune units. Does not attempt to damage or silence spell immune enemies. Can target spell immune units under the effect of Enchant Remnant. Silence persists if debuff was placed before spell immunity and when not dispelled.
Não é bloqueado pela Esfera de Linken. Not blocked when cast on an enemy hero affected by Enchant Remnant.
Modificadores
Efeito positivo ou negativo, baseado na aliança do alvo Geomagnetic Grip: dissipável com dissipação poderosa.
Efeito negativo Geomagnetic Grip debuff: dissipável com qualquer dissipação.
Elementos similares trabalham em cooperação. Até os minerais encontrados no sangue e nos ossos dos seres vivos não são imunes ao chamado do Earth Spirit.

Observações:

  • When targeting ground, a  Resquício Rochoso within 180 radius of the targeted point is pulled.
  • When no remnants are within the range, nothing happens. The spell is not cast.
  • In order to pull a unit, it has to be targeted directly. Cannot target allied heroes, unless the required talent is chosen. Treats creep-heroes as creeps.
  • Silence is applied to all enemy units within the radius of a pulled unit or remnant.
  • Damage is applied to all enemy units within the radius of a pulled Stone Remnant. A pulled unit is not damaged and does no damage.
  • Targeted units are not disabled during the pull. They are able to turn, attack, cast spells and use items.
  • This means that it cannot be used to interrupt the target's channeling spells.
  • When cast on allies or Stone Remnants affected by  Golpe Geológico, the smash gets canceled out by the grip.
  • Can move allies and Stone Remnants over impassable terrain.
  • Destroys trees within 200 radius around the targeted unit during the pull.

Resquício Rochoso
Stone Remnant icon.png
Habilidade
Ponto-alvo
Em inglês: Stone Remnant
Invoca um Resquício Rochoso no ponto-alvo. Os resquícios não fornecem visão, são invulneráveis e podem ser usados com as habilidades do Earth Spirit. Invocar um resquício consome uma carga, que recarrega com o tempo.
Animação de uso: 0+0
Alcance de uso: 1100
Duração: 120
Máximo de carga: 7
Tempo de restauração de cargas: 30
Cooldown: 0
O Earth Spirit invoca um resquício do seu exército de pedras que permaneceu enterrado com ele há muito tempo nos confins sombrios da Terra.

Observações:

  • This is an innate ability and does not need to be skilled.
  • Earth Spirit begins the game with all 7 charges.
  • Double-clicking the ability places a Stone Remnant 100 range in front of Earth Spirit.
  • It is possible to have up to 10 remnants when placing all 7 remnants at once, and then every time after the 30 seconds recharge.
  • When used by Magnetize, the remnant remains for 8 seconds before crumbling down. Rolling Boulder destroys them instantly.
  • An enemy Rubick minimap icon.png Rubick can make use of the same remnants when stealing and using one of Earth Spirit's spells.
  • Stone Remnants can be seen through the Fog of War by all players.
  • Enemies can also see and hear the following effects through the Fog of War:

Magnetizar
Magnetize icon.png
Habilidade
Sem alvo
Afeta
Inimigos
Em inglês: Magnetize
Magnetiza as unidades inimigas próximas ao Earth Spirit, fazendo com que elas sofram dano por uma breve duração. Heróis magnetizados fazem com que Resquícios Rochosos próximos explodam, reiniciando a duração de Magnetizar em todos os inimigos próximos ao Resquício. Esse processo pode ocorrer inúmeras vezes. Se um herói inimigo for silenciado ou sofrer retardo devido ao Punho Geomagnético ou Pedregulho Rolante, todos os heróis magnetizados sofrerão estes efeitos.
Animação de uso: 0,01+0
Raio: 300
Raio de procura de resquícios: 400
Raio de explosão dos resquícios: 600
Dano por segundo: 50/75/100
Duração: 6
Cooldown: 100/90/80
Mana: 100
Aghanim's upgrade: Grants the Enchant Remnant ability.
Ignora parcialmente imunidade a magias. Places debuff on and attempts to damage spell immune enemies. Can spread to and refresh debuff on spell immune enemies. Does not silence or slow spell immune enemies when another magnetized enemy is hit by Rolling Boulder or Geomagnetic Grip.
Modificadores
Efeito negativo Magnetize: dissipável com qualquer dissipação.
Ao chamado do Earth Spirit, os minerais no sangue e nos ossos dos seus inimigos rebelam-se contra os corpos onde se encontram.

Observações:

  • Checks for nearby  Resquício Rochosos in 0.5 second intervals, starting 0.5 seconds after cast.
  • If a remnant is found near an affected unit, Magnetize gets spread to enemies within a 600 radius around the remnant.
  • If an enemy within range already was affected by Magnetize, it gets the debuff refreshed instead.
  • Deals 25/37,5/50 damage in 0.5 second intervals, starting 0.5 seconds after cast.
  • Earth Spirit can still utilize a Stone Remnant for 8 seconds after it has spread Magnetize, before it is destroyed.
  • Without refreshing the duration once, Magnetize can deal up to 300/450/600 damage per affected unit (before reductions).
  • A number is visible above all magnetized enemies, counting down the duration. This is visible to allies only.
    • Refreshing the duration with a remnant also resets the timer.

Encantar Resquício
Enchant Remnant icon.png
Em inglês: Enchant Remnant
O usuário encanta temporariamente um herói, fornecendo-lhe as propriedades de um Resquício Rochoso. Após um curto período o resquício estilhaça, libertando o herói e causando dano a inimigos próximos.
Animação de uso: 0,2+0,57
Alcance de uso: 125
Raio de dano: 300
Dano: 300
Duração: 3
Cooldown: 45
Mana: 150
Ignora parcialmente imunidade a magias. Can be cast on spell immune allies.
Cannot be cast on spell immune enemies.
Does not attempt to damage spell immune enemies.
Modificadores
Efeito negativo Petrify: não é dissipável.
Kaolin usa o poder elemental da Terra para petrificar temporariamente criaturas viventes, para que elas possam ser recrutados em seu exército funerário de pedra.

Observações:

  • Can only be cast on allied and enemy heroes, including their illusions. Can be cast on Earth Spirit's illusions but not on self. Treats creep-heroes as creeps.
  • Provides True Sight over the target for the full duration.
  • An enchanted hero is fully disabled, invulnerable and reacts on Earth Spirit's spells just like a  Resquício Rochoso.
    •  Golpe Geológico: Enchanted heroes are knocked back for 2000 distance and slow and damage enemies they collide with.
    •  Pedregulho Rolante: Enchanted heroes boost the rolling, ending the enchantment early. Earth Spirit does not collide with them.
    •  Punho Geomagnético: Enchanted heroes are pulled at a speed of 1000 and apply the damage. Can pull enchanted enemies.
    •  Magnetizar: Enchanted heroes receive, refresh and spread Magnetize when within its stone search radius.
  • If the enchantment expires during Boulder Smash, the unit still moves the full distance, but stops applying the slow.
    • If the enchantment expires while an enemy is being smashed back, they take the boulder smash damage, but are not slowed.
  • If the enchantment expires during Geomagnetic Grip, it still is pulled at the higher speed, but stops applying the damage.
  • The area damage at the end hits all enemies, not just heroes.

Talentos[editar]

Talentos do herói
+0,75s de duração de atordoamento para  Pedregulho Rolante25 Punho Geomagnético alveja aliados
+150 de ouro por minuto20+15% de amplificação mágica
+150 de dano para  Pedregulho Rolante15+7 de armadura
+40 de dano10+10 de Intelligence attribute symbol.png Inteligência
Observações:
  • O ouro fornecido pelo talento não é seguro.

Itens iniciais:

Começo da partida:

Meio da partida:

Minutos finais:

Itens situacionais:

Jogabilidade[editar]

Funções: Bombardeador Bombardeador Escapista Escapista Desativador Desativador Iniciador Iniciador Resistente Resistente
Complexidade: ★★★
Estilo de jogo: Reborn of stone and jade, Kaolin fights with strength gathered from a thousand years of entombment. The great general places, like pieces on a grand board, silent Stone Remnants for use in strategies known only to himself. A master of positioning, Kaolin knocks back foes with Boulder Smash, pulls close allies with Geomagnetic Grip, and freely manipulates his Remnants at will. Never one to lead from behind, Kaolin crashes into the fray as a Rolling Boulder. Foes are left stumbling away from battle, their health slipping as they try in vain to escape from the general's maze of Magnetized stone.

Áudio[editar]

Histórico[editar]

Equipamento[editar]

Curiosidades[editar]

  • Like Brewmaster minimap icon.png Brewmaster, Storm Spirit minimap icon.png Storm Spirit and Ember Spirit minimap icon.png Ember Spirit, Earth Spirit was a Pandaren in DotA. However, he was re-skinned to avoid copyright issues with Blizzard Entertainment, since Pandaren are a race of creatures in the Warcraft Universe.
  • Stone Remnant is called Stone Caller in DotA, and it summons an actual Rock rather than a Remnant. Its function and mechanics are the same.
    • Stone Remnant is still named Stone Caller in Dota 2's NPC files.
  • Earth Spirit's original design included a hat, but this was scrapped before release. It is still visible on his Stone Remnants.
  • Earth Spirit's name, Kaolin, is a reference to a type of fine white clay of the same name.
  • Earth Spirit's lore draws inspiration from the Terracotta Army, a collection of statues depicting Chinese emperor Qin Shi Huang Di's armies.
  • Earth Spirit's quote "The spirit is willing, but the flesh is weak" may be a reference from Matthew 26:41 in the Bible (KJV).

Galeria[editar]