AegisOfChampions.png
Entre no nosso discord.

Bastão de Atos

Da wiki Dota 2 Wiki
Globeicon.png

Item

Bastão de Atos
B
Rod of Atos icon.png
A essência de Atos, o Lorde da Praga, está guardada nesta varinha de aparência simples.
Custo
2750 (850)
Categoria
Magia
Ativo Incapacitar
Adicional +10 de Força
+10 de Agilidade
+20 de Inteligência
Desmontável? Não
Alerta aliados? Não
Receita
Bastão de Atos (2750)Components4.png
Cajado da Feitiçaria (1.000)
Coroa (450)
Coroa (450)
Receita (850)

Bastão de Atos é um item comprável na loja da base, na categoria magia.

Informações adicionais[editar]

Habilidades[editar]

Incapacitar
Habilidade
Unidade-alvo
Afeta
Inimigos
Em inglês: Cripple
Enraíza o alvo por 2 segundos.
Alcance de uso: 1100
Duração do enraizamento: 2
Cooldown: 18
Mana: 50
Não ignora imunidade a magias. Enraizamento continua se o efeito negativo for colocado antes da imunidade a magias e não dissipado.
Bloqueado pela Esfera de Linken. Bloqueado após impacto.
Modificadores
Efeito negativo Rod Of Atos Debuff: dissipável com qualquer dissipação.

Observações:

  • O projétil percorre em uma velocidade de 1500.
  • Enraíza o alvo, impedindo-o de ser movimentar e usar certas magias de mobilidade.
    • Fornece Visão Verdadeira sobre o alvo, mas só quando o alvo não estava invisível, ou dentro do atraso de desvanecimento, ao ser atingido.
  • Lançamentos sucessivos no mesmo alvo não se acumulam, mas renovam a duração.

Heróis recomendados[editar]

Ancient Apparition icon.png
  • Incapacitar tem uma boa sinergia com  Pé Frio, visto que, o enraizamento é demorado o suficiente para garantir que o alvo seja congelado no lugar.
  • Incapacitar também força o alvo a ficar dentro do alcance de  Vórtex de Gelo por mais tempo, permitindo-o – e seus aliados – bombardear o alvo mais rápido.
Disruptor icon.png
  • Cripple will make sure an enemy does not run away from  Campo Cinético before it is set-up.
  • Cripple will help you reach an enemy in order to use  Relance on them.
Invoker icon.png
Jakiro icon.png
Lina icon.png
  • Cripple will make landing  Impacto de Luz Solar much easier, due to its effect delay.
  • Cripple helps you land more autoattacks in case your target is trying to run away, working with the attack speed from  Alma Ardente.
Outworld Devourer icon.png
  • Cripple helps Outworld Devourer to get a few more guaranteed hits with  Esfera Arcana on the target, while the intelligence bonus also boosts Arcane Orb's and  Eclipse da Sanidade's damage, since their damage is mana/intelligence-based.
Puck icon.png
  • Cripple will make landing  Orbe Ilusório much easier, due to its slow travel time.
  • Cripple will also help you get close to an enemy to use  Fenda Minguante on them, if you want to save  Orbe Ilusório.
  • Using cripple on an enemy chasing you will make it much harder for them to catch you.
  • Using cripple right after an enemy is stunned from  Espiral dos Sonhos will make them much easier to kill.
Pudge icon.png
  •  Gancho de Carne is much easier to land, if cast right as the cripple projectile hits.
  • Cripples allows you to close the distance on an enemy to  Desmembrar them.
Razor icon.png
  • Cripple will help Razor lock down a target and drain more damage using  Elo Estático, if they were trying to escape.
  • Cripple will also help with making sure that he gets the maximum amount of damage from  Campo de Plasma and force them to take some hits from  Olho da Tempestade.
Shadow Demon icon.png
  • Cripple will help illusions summoned from  Disrupção catch up to their target
  • Cripple can be cast right after  Disrupção in order to offer even more lockdown.
Silencer icon.png
  • Silencer often has trouble keeping up to people. Cripple will make it much easier for you to keep up with your enemies and hit them with  Glaives da Sabedoria.
Skywrath Mage icon.png
  • Cripple synergizes extremely well with  Relâmpagos Místicos, rooting an enemy long enough for the spell to deal almost all of its damage.  Selo Ancestral further increases the damage dealt and also prevents the enemy from using abilities to fight or flee while rooted.
  • Cripple also helps compensate for  Energia Arcana's slow travel speed, holding a target in place for the spell to impact more quickly and keeping them in range long enough for Skywrath Mage to cast multiple Arcane Bolts. The bonus Intelligence also increases Arcane Bolt's damage.
Timbersaw icon.png
  • Using cripple when an enemy is near a tree will be a smart idea in order to get the most damage out of your abilities.
  • Crippled enemies will stay longer in  Chakram, thus taking more damage.
Warlock icon.png
Underlord icon.png
Visage icon.png
  • Because Visage has no disables other than a slow, Rod of Atos will greatly help disabling an opponent when it's getting damaged from Visage's familiars.

Dicas[editar]

  • Root is a great disable to make a melee hero unable to reach his target and attack and later to force them to use their Black King Bar icon.png Bastão Preto da Realeza while out of position.
  • This item can be combined with a Bloodthorn icon.png Espinho Sangrento and/or a Necronomicon 1 icon.png Necronomicon to get more attacks off.
  • Combine it with an Hurricane Pike icon.png Lança Furacão to push away your target then root him for preventing your enemy from attacking or escaping.
  • The item can be used for ganking, chasing survivors after a team fight, or to escape.
  • The very long cast range makes the Rod of Atos an effective item to disable an enemy Linken's Sphere icon.png Esfera de Linken from afar, although it requires the projectile to connect.

Curiosidades[editar]

  • The particle effects of Cripple include runes resembling the Elvish scripts from The Lord of the Rings, a novel by J.R.R. Tolkien (specifically the alphabet bee or umbar in Tengwar).

Galeira[editar]