AegisOfChampions.png
Entre no nosso discord.

Bane

Da wiki Dota 2 Wiki
Dotakin slardar wait.gif
▶️ It's not time yet.
Esta página contém termos ainda não traduzidos pelo STS.
Você pode ver todas as páginas aqui.

Globeicon.png

Não ser confundido com Banehallow.
Bane
Bane icon.png
23 + 2,6
23 + 2,6
23 + 2,6
Nível Base 1 15 25
Vida 200 660 1 380 1 900
Regen. de vida 0 2,3 5,94 8,54
Resis. mágica 25% 26,38% 28,56% 30,12%
Mana 75 351 783 1 095
Regen. de mana 0 1,15 2,97 4,27
Armadura 1 4,68 10,5 14,66
Dano 35‒41 58‒64 94‒100 120‒126
Velocidade de ataque 100
Taxa de rotação 0,6
Alcance de visão 1800/800
Alcance de ataque 400
Velocidade de projétil 900
Tempo base de ataque 1,7
Tamanho de colisão 24
Pernas
Tipo de gib Etérea

Atropos, o Bane Elemental, também conhecido como Bane, é um herói de Inteligência que ataque a longo alcance.

Biografia[editar]

Bane minimap icon.png Atropos, o Bane
▶️ "I dreamt a field of war...and woke to find myself upon it."
Quando os deuses têm pesadelos, é o Bane Elemental que os traz. Também conhecido como Atropos, Bane nasceu a partir dos terrores da meia-noite da deusa Nyctasha. Sendo uma força de terror poderosa demais para ser contida em sonhos, ele veio ao mundo através dos seus torpores, alimentou-se da sua imortalidade e tomou a sua forma nebulosa do sangue escuro dela. Ele é a essência do medo. Mortais que ouvem a sua voz escutam os seus segredos mais sombrios sussurrados nos seus ouvidos. Ele chama pelo medo oculto no coração de cada herói. Ficar acordado não traz proteção, pois o sangue negro e sempre gotejante de Bane é um piche que prende os seus inimigos em pesadelos. Na presença de Bane, nenhum herói se esquece de temer o escuro.

Habilidades[editar]

Debilitar
Enfeeble icon.png
Em inglês: Enfeeble
Reduz a resistência estática e a velocidade de ataque do alvo.
Animação de uso: 0,3+0
Alcance de uso: 1000 (Talento 1100)
Redução de resistência estática: 36%/44%/52%/60%
Redução de velocidade de ataque: 50/75/100/125 (Talento 175/200/225/250)
Duração: 8
Cooldown: 12/10/8/6
Mana: 50/75/100/125
Não ignora imunidade a magias. Efeito negativo da redução de vel. de ataque continua se for colocado antes da imunidade a magias e não dissipado.
Modificadores
Efeito positivo ou negativo, baseado na aliança do alvo Enfeeble: dissipável com qualquer dissipação.
Até mesmo os mais poderosos dos guerreiros desmoronam aos pés do terror de Atropos.

Observações:

  • Lançamentos sucessivos do Debilitar no mesmo alvo não se acumulam, mas a duração do efeito negativo é renovada, e é atualizado para o nível atual da habilidade.
    • Due to the status resistance reduction effect, refreshing the debuff will result in a longer duration of the debuff than usual.
  • Choosing the "Enfeeble Steals Attack Speed" talent does not retroactively grant Bane attack speed from already Enfeebled targets.
    • On the next cast, grants Bane a buff that increases his attack speed for the same values as the reduction.
    • The buff does not stack, so only once instance can exist on Bane at any time. Casting it anew refreshes the duration.
    • The buff on Bane is independent from the debuffs on the targets.
  • Choosing the attack speed reduction upgrading talent does not upgrade any of Bane's currently active Enfeeble debuffs.

Drenagem Cerebral
Brain Sap icon.png
Habilidade
Unidade-alvo
Afeta
Inimigos / Em si mesmo
Dano
Puro
Em inglês: Brain Sap
Alimenta-se da energia vital de uma unidade inimiga, curando Bane e causando dano.
Animação de uso: 0,4+0,57 (Aprimorável pelo Cetro de Aghanim. 0,2+0,77)
Alcance de uso: 600 (Talento 700)
Dano: 75/150/225/300 (Talento 325/400/475/550)
Cura: 75/150/225/300 (Talento 325/400/475/550)
Cooldown: 14/13/12/11 (With Aghanim's: 1,5)
Mana: 90/115/140/165
Aghanim's upgrade: Decreases cooldown, cast point, and makes Brain Sap pierce Spell Immunity.
Ignora parcialmente imunidade a magias. Cannot be cast on spell immune enemies.
Can be cast on spell immune enemies when upgraded.
Atropos não tem prazer maior do que o de colher o medo que cria.

Observações:

  • Deals damage before it heals.
  • Always heals for the full amount of health, regardless of the amount of damage dealt.
  • Despite the visual effects, the heal and damage happen simultaneously.

Pesadelo
Nightmare icon.png
Habilidade
Unidade-alvo
Afeta
Inimigos / Aliados
Em inglês: Nightmare
Faz com que um herói inimigo ou aliado durma. Unidades adormecidas despertam quando atacadas, mas Pesadelo passa para a unidade que a atacou. O base pode atacar unidades adormecidas livremente.
Animação de uso: 0,4+0,57
Alcance de uso: 425/500/575/650 (Talento 525/600/675/750)
Duração do adormecimento: 4/5/6/7
Duração da invulnerabilidade: 1
Cooldown: 22/19/16/13
Mana: 165
Não ignora imunidade a magias. Sleep and invulnerability debuffs persist if placed before spell immunity and when not dispelled.
Bloqueado pela Esfera de Linken. Blocked when primary target. Blocked upon attacking a unit affected by an enemy Nightmare.
Modificadores
Efeito positivo ou negativo, baseado na aliança do alvo Nightmare Invulnerable: não é dissipável.
Efeito negativo Nightmare: dissipável com qualquer dissipação.
Uma proeza roubada da deusa Nyctasha é colocar sua presa em sono eterno.

Observações:

  • Applies a sleep on affected units, preventing them from acting.
  • Nightmare turns affected targets invulnerable for 1 second, preventing affected units from waking up.
  • Nightmare reduces affected enemy unit's vision to 200.
  • The target wakes up when a unit starts attacking it (including manual casting of active attack modifiers), or when the target takes damage.
  • When waking up with an attack, the Nightmare is transferred to the attacking unit at the start of an attack, not when the attack hits.
  • When Nightmare is transferred, its duration is refreshed, including the 1 second invulnerability.
  • The Nightmare cannot be transferred to spell immune units, or to wards and buildings. So their attacks only wake up nightmared units.
  • Bane and all illusions of Bane can attack nightmared units without waking the target up, and without the Nightmare transfering to them.
  • Nightmared units are never automatically attacked, regardless of settings. A forced attack order is required to attack them.
    • This prevents enemies from accidentally afflicting themselves with Nightmare by auto-attacking a nightmared unit.
    • This also means that nightmared units are never attacked by lane creeps, neutral creeps, towers and fountains.
    • Units can force an attack on an allied nightmared unit to transfer the Nightmare to themselves.
  • As long as a unit is affected by Nightmare from Bane, Nightmare is replaced by a sub-ability which allows Bane to wake the unit up.
  • Nightmare's invulnerability status effect uses the default Invulnerability icon.png invulnerability icon, instead of its own ability icon.

Fim do Pesadelo
Nightmare End icon.png
Habilidade
Alternada
Em inglês: Nightmare End
Termina todos os Pesadelos ativados.
Animação de uso: 0+0
Cooldown: 0

Observações:

  • Replaces  Pesadelo until there is no Nightmare debuff from Bane active.
  • Can wake a unit up at any time during a Nightmare, even during the 1 second invulnerability.
  • Wakes up all units which were put asleep by Nightmare, no matter who put them asleep.

Aperto do Demônio
Fiend's Grip icon.png
Afeta
Inimigos / Em si mesmo
Em inglês: Fiend's Grip
Agarra uma unidade inimiga, desativando-a e causando dano gigantesco com o tempo, enquanto rouba mana a cada 0,5 segundo com base no máximo de mana da unidade.
Animação de uso: 0,4+0
Alcance de uso: 625 (Talento 725)
Duração máxima de canalização: 6 (Talento 13)
Dano por segundo: 100/155/215
Máximo de drenagem de mana por segundo: 5%
Cooldown: 120/110/100
Mana: 200/300/400
Ignora imunidade a magias. Does not attempt to damage spell immune enemies.
Modificadores
Efeito negativo Fiends Grip: dissipável com dissipação poderosa.
As vítimas de Atropos são frequentemente dilaceradas por conjurações vívidas de seus próprios pesadelos.

Observações:

  • Provides True Sight over the target until the channeling ends.
  • Deals 50/77,5/107,5 damage and drains 2,5% mana in 0,5 second intervals, starting immediately as the channeling begins, resulting in up to 12 (Talento 26) instances.
  • Can drain up to 30% (Talento 65%) of the target's maximum mana.
  • Applies the damage first on each tick, and then the mana loss.
  • Choosing the duration increasing talent does not affect Bane's currently active Fiend's Grip instance.

Talentos[editar]

Talentos do herói
+7s de duração para  Aperto do Demônio25+250 de dano/cura para  Drenagem Cerebral
+50 de velocidade de movimento20+125 de redução de vel. de ataque p/  Debilitar
+40% de experiência obtida15 Debilitar rouba velocidade de ataque
+100 de alcance de uso10+7 de armadura
Observações:

Itens iniciais:

Começo da partida:

Meio da partida:

Minutos finais:

Itens situacionais:

Jogabilidade[editar]

Funções: Suporte Suporte Desativador Desativador Bombardeador Bombardeador Resistente Resistente
Complexidade: ★★☆
Estilo de jogo: Formed from the ichor of Nyctasha, Atropos is the vaporous embodiment of pure fear. Sheer terror Enfeebles his enemies, diminishing their attacks. The Bane Elemental puts heroes to sleep, sending them into a restless Nightmare as he feeds on their vital energies through Brain Sap. Some will never wake. Caught in the Fiend's Grip, Bane's victims can only swing at imagined phantoms as fear chokes the life from their bodies.

Áudio[editar]

Histórico[editar]

Equipamento[editar]

Curiosidades[editar]

  • The origin of the name "Atropos" comes from Greek mythology. One of the Moirai Sisters (commonly referred to as the Sisters of Fate), Atropos was the sister in charge of cutting the "Life Thread" of those who were going to die. Her name literally means 'the no-Turning One' (> α 'no, without' + τρέπειν 'to turn'), referring to the irreversible and inevitable destiny of death.
  • Bane's rival line towards Tinker minimap icon.png Tinker ▶️ "Do Tinkers dream of electric sheepsticks?" is a reference to the book Do Androids Dream of Electric Sheep?. "Sheepstick" is also a commonly used name for the Scythe of Vyse icon.png Foice de Vyse.
  • The theme and abilities of Bane are based on the game Tactics Ogre: The Knight of Lodis. In this game, there is a Bane "element" which provides spells that are named Enfeeble, Brain Sap, Nightmare and Fiend's Grip, with a similar theme of Bane in Dota 2.
  • Bane's move line ▶️ "Sleep no more!" is a reference to Shakespeare's play Hamlet, in particular, his famous "To be or not to be" soliloquy. Hamlet reasons over whether to take his own life or carry on: "To die, to sleep-. No more-and by a sleep we say to end..."
  • Fiend's Grip sound effect makes use of one of Bane's lines ("▶️ The bane of your existence").
  • Bane's Last hit Response "▶️ The wages of fear" is a reference to the film of the same name.
  • Bane is the only hero in Dota that has equally both base and growth value on all 3 attributes, even some general attributes value adjustments have been made on other heros through different versions, only Bane still keeps this peculiarity in every version, intentionally.

Galeria[editar]