Cetro de Aghanim

Da wiki Dota 2 Wiki
(Redirecionado de Aghanim's Scepter)
Cetro de Aghanim
Aghanim's Scepter icon.png
O cetro de um mago com poderes de semideus.
Custo
4200
Categoria
Magia
Passiva Aprimoramento de Ultimate
Bônus +10 de Força
+10 de Agilidade
+10 de Inteligência
+175 de vida
+175 de mana
Desmontável? Não
Alerta aliados? Não
Receita
Cetro de Aghanim (4200)Components4.png
[[‎|40px|link=Point Booster| ]]
[[‎|40px|link=Ogre Club| ]]
[[‎|40px|link=Blade of Alacrity| ]]
[[‎|40px|link=Staff of Wizardry| ]]
  • ".67" não pode ser atribuído a um tipo de número declarado com o valor 1.
Globeicon.png

Cetro de Aghanim é um item comprável na loja da base, under Caster. No entanto, requer um item da loja secreta para ser completado. Em alguns heróis, Cetro de Aghanim aumenta os poderes de suas habilidades.

Informações adicionais[editar]

Habilidade[editar]

Aprimoramento de Ultimate
Habilidade
Passiva
Afeta
Self
Aprimora o Ultimate e algumas outras habilidade de certos heróis.

Observações:

  • When a hero has an upgrade available, the item's and the upgraded spell's tooltip states what exactly is upgraded.
  • When a hero has no upgrades available, the ultimate ability gets a green note reading "This hero has no upgrade".
  • Single target spells with Aghanim's Scepter upgrades that are reflected by Lotus Orb icon.png Orbe de Lótus depend on whether the hero with the Echo Shell on has Aghanim's Scepter, not the original caster of the spell.

Habilidades aprimoráveis[editar]

Heróis recomendados[editar]

Heroes whose default item build includes Aghanim's Scepter as a core item

Agilidade: Viper Viper, Meepo Meepo, Juggernaut Juggernaut, Venomancer Venomancer e Mirana Mirana.

Inteligência: Queen of Pain Queen of Pain, Ancient Apparition Ancient Apparition, Ogre Magi Ogre Magi, Warlock Warlock, Witch Doctor Witch Doctor, Shadow Shaman Shadow Shaman e Enchantress Enchantress.

Heróis não recomendados[editar]

Heroes that do not get any upgrades from Aghanim's Scepter

Força: Alchemist Alchemist (But he can give Scepter), Underlord Underlord, Chaos Knight Chaos Knight, Dragon Knight Dragon Knight, Io Io, Slardar Slardar e Lycan Lycan.

Agilidade: Anti-Mage Anti-Mage ,Arc Warden Arc Warden, Bounty Hunter Bounty Hunter, Broodmother Broodmother, Clinkz Clinkz, Medusa Medusa, Riki Riki, Terrorblade Terrorblade, Ember Spirit Ember Spirit, Phantom Assassin Phantom Assassin, Phantom Lancer Phantom Lancer, Troll Warlord Troll Warlord, Monkey King Monkey King, Templar Assassin Templar Assassin, Spectre Spectre, Slark Slark e Sniper Sniper.

Inteligencia: Death Prophet Death Prophet.

Curiosidades[editar]

  • Aghanim's Scepter is named after Agahnim, one of the main villains in The Legend of Zelda: A Link to the Past.
    • The risk of the infringement may explain why none of the voice responses includes the word 'Aghanim', and instead uses a character specific version.
  • Rubick Rubick is the son of Aghanim. He also possesses an imitation of Aghanim's Scepter.
  • Riki Riki and Lion Lion are the only heroes who do not have any Scepter responses (excluding Io Io and Phoenix Phoenix who do not have a voice).
  • None of the hero responses includes Aghanim's name when purchasing Aghanim's Scepter; they simply refer to it as the 'Scepter'.
    • Eul's name also shares the same treatment when heroes purchase [[|20px|link=Eul's Scepter of Divinity]] [[Eul's Scepter of Divinity|]]. Besides Jakiro Jakiro, no other hero refers to it as Eul's Scepter.
Promotional Content